Golf Sky i konkurs

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Sverigechefen säger att han är chockad…

https://www.svenskgolf.se/artiklar/nyhe ... h-chockad/

Jag hann inte ens in i butikerna men handlade online en gång.

Jag är dock inte förvånad när hela samhället går mot mer ecommerce så satsade Sky på enorma fysiska varuhus.
Deras e-mail Marketing var under all kritik. De verkar inte riktigt ta e-handel på fullt allvar. Bland annat fick jag Mail om ladies night och SMS på finska.

Skönt för Dormy och GolfStore.

Hann du dit? Vad tyckte du?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
långryggen
Inlägg: 915
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

bor ganska nära, så jag har varit där. Visst, butiken är trevligare än Dormy som ligger ett stenkast bort, men väldigt lika i övrigt sett till sortiment mm.

Pratade med en säljare om att jag var förvånad att de placerade butiken granne med en etablerad kedja som hade ett bättre läge, De såg det som positivt sa han... Vet inte det ja...
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Niklas
Inlägg: 1096
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Jag var där förra sommaren och tyckte det var trevligare än Dormy. Speciellt kläder var betydligt mer välsorterat med typ pop-ups för varje märke. Men åkte inte dit igen eftersom jag bor på andra sidan stan och orkar inte parkera på Essingeleden för att åka dit.

Inte förvånad att de gick i konkurs alls. Deras mail-utskick har varit allt mer desperata och tror inte många med höga bolån idag med rörlig ränta köper nya klubbor just nu.
Hcp: ~12
Skriv svar