I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
långryggen
Inlägg: 915
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Mikaelanstad skrev: 21 jun 2023, 14:04
Niklas skrev:
JohanAdministratör skrev: 20 jun 2023, 09:23

Det finns tävlingsläge som jag gissar stänger av alla de funktionerna.
Ok. Då får man be att kolla på sina motspelares klockor. Nej, det gör man inte för det vore konstigt. Spelade en match i måndags och när en av dem sa avståndet till sin lagkamrat var det uppenbart höjdjusterat. Vad gör man i en sådan situation? Jag låter det vara, men ska man vara en riktigt jobbig jäkel då?
När det är tävling, då anser jag man ska följa regler som finns! Dvs där hade jag ifrågasatt!

O jag har själv åkt på plikt på tex Tee där jag var helt slutkört och råkade pegga bollen straxt framför ena Tee kulan. De var nog 6-8m imellan så ja missa. Detta fick jag påpekat omgående med plikt.

Så just regler är jag nu mera noga med Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Sa de inte till INNAN?!
Hade jag sett det hade iallafall JAG sagt till innan, hade du då slagit hade ju en plikt kunnat diskuterats, även om det ska till väldigt mycket framför för att det ska göra praktisk skillnad.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Mikaelanstad
Inlägg: 425
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06

långryggen skrev:
Mikaelanstad skrev: 21 jun 2023, 14:04
Niklas skrev: Ok. Då får man be att kolla på sina motspelares klockor. Nej, det gör man inte för det vore konstigt. Spelade en match i måndags och när en av dem sa avståndet till sin lagkamrat var det uppenbart höjdjusterat. Vad gör man i en sådan situation? Jag låter det vara, men ska man vara en riktigt jobbig jäkel då?
När det är tävling, då anser jag man ska följa regler som finns! Dvs där hade jag ifrågasatt!

O jag har själv åkt på plikt på tex Tee där jag var helt slutkört och råkade pegga bollen straxt framför ena Tee kulan. De var nog 6-8m imellan så ja missa. Detta fick jag påpekat omgående med plikt.

Så just regler är jag nu mera noga med Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Sa de inte till INNAN?!
Hade jag sett det hade iallafall JAG sagt till innan, hade du då slagit hade ju en plikt kunnat diskuterats, även om det ska till väldigt mycket framför för att det ska göra praktisk skillnad.

Haha nej, de sa till så snällt efter jag slagit slaget Bild de va så ytterst lite så man kunde bara se det ifrån sidan.

Miss av mig, och nu för tiden peggar jag med marginal bakåt.

Men fick mig ändå en tankeställare där att man på tävling behöver hålla hårt i regler, även hur boll osv är markerad. Vissa hittar ju sina bollar i skogen utan större bekymmer Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
långryggen
Inlägg: 915
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Mikaelanstad skrev: 22 jun 2023, 19:14 Haha nej, de sa till så snällt efter jag slagit slaget Bild de va så ytterst lite så man kunde bara se det ifrån sidan.

Miss av mig, och nu för tiden peggar jag med marginal bakåt.

Men fick mig ändå en tankeställare där att man på tävling behöver hålla hårt i regler, även hur boll osv är markerad. Vissa hittar ju sina bollar i skogen utan större bekymmer Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Taskigt... Men visst, klart att det är en miss av dig, men vaffan... JAG hade sagt till innan, och hade jag sett det efter hade jag inte sagt till alls, möjligtvis i smyg nämnt det för att du skulle vara mer noggrann nästa gång, men inte pliktat i efterhand.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Sohlberg
Inlägg: 238
Blev medlem: 26 feb 2016, 08:40
Ort: Örebro

Idag så slog jag min längsta drive någonsin. 273m mätte den.
Driver: Cobra AeroJet 10.5
Spoon: Callaway Epic Max
FW5: Callaway Epic Max
Järn: Titleist 716 AP2 4-P
Wedge: Titleist 52-56-60
Putter: Odyssey White Hot OG One Wide
HCP: 15.6
Mikaelanstad
Inlägg: 425
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06

Sohlberg skrev:Idag så slog jag min längsta drive någonsin. 273m mätte den.
Snyggt BildBild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
Pkgolf
Inlägg: 258
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Idag spelade jag min första tävling. Gick åt skogen men gav otrolig mersmak.

Har däremot en fråga. Betalar man som medlem tävlingsgreenfee också eller gäller det bara gäster?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
eGolf
Inlägg: 63
Blev medlem: 16 mar 2022, 10:17
Ort: Västerås

Pkgolf skrev: 08 jul 2023, 19:31 Idag spelade jag min första tävling. Gick åt skogen men gav otrolig mersmak.

Har däremot en fråga. Betalar man som medlem tävlingsgreenfee också eller gäller det bara gäster?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Medlem: Anmälningsavgift
Icke medlem: Anmälningsavgift + Tävlingsgreenfee
Hemmaklubb Surahammars GK
HCP 15
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Börjar uppladdningen inför The Open!

Den här måste du kika på!

https://youtu.be/k10vQbdyBKQ


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Niklas
Inlägg: 1096
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Kom jag på att man måste releasa klubban i svingen. Reagerade förra veckan på att min attackvinkel med en järnsjua var -6 grader och tänkte att det är lite väl brant. Blir så när man inte releaser kanske och ja, det var nog det. Kändes som jag hittade 20% mer svinghastighet direkt. Ett helt annat ljud i träffen också. Känns ju bara så dumt nu att man inte insåg detta tidigare.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1387
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Idag träffade jag Wallin Golfworks för att göra en fitting för nya skaft till järnen. Ville se om jag kunde hitta några som matchade eller var bättre än mina DG105 S300. Det gjorde jag. Apollo Phantom.

Klubborna kommer byggas med nya skaften i 37 tum med Lamkin Crossline Oversize grepp.

Min egen klubba med DG105 S300.
Bild

J7 med Apollo Phantom
Bild

Slog även J5 och J9 med Apollo skaftet.

J5 med Apollo Phantom
Bild


J9 med Apollo Phantom
Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
WITB 2024

Driver: Titleist TSr4 9*.
FW3: Titleist TSr3 13,5*.
FW7: Titleist TSr2 21*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: - Vokey SM10 50/8F - 54/10S - 58/12D.
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Boll: Titleist Pro V1
Skriv svar