The Open 2023

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 351
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Pkgolf skrev:Trevligt att Max Homa spelar bra. Kul med svenskar på rött också.

Justin Thomas?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
JT: https://golf.com/news/justin-thomas-qua ... hip/?amp=1
/ HE
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 351
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Alla svenskar vidare, bra jobbat av dem. Stenson med en av dagens bättre scorer.

Imponerande av Brian Harman, vilken puttkung. Men hans vigglande med klubban innan han slår är ju hur tröttsamt som helst, nästan så man föredrar att hellre se Keegan Bradley.

Sent from my Pixel Tablet using Svensktgolfforum mobile app

/ HE
Pkgolf
Inlägg: 258
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Rahm har startat starkt idag. Hoppas han fortsätter ösa på och att Brian Harman tappar lite så man får en intressant söndag.

Kul om många fler gör ett bra varv iofs. Hoppas specifikt på Max Homa.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Pkgolf
Inlägg: 258
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Tyvärr inte jättetaggad på morgondagen nu.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 351
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Pkgolf skrev:Tyvärr inte jättetaggad på morgondagen nu.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Lyckades inte heller bli taggad inför finalrundan. Försökte kolla lite men Harman spelade tråkigt stabilt, han är ju kung på greenerna, medan övriga spelare strulade lite här och var och kom aldrig ifatt.

Dessutom kändes inte banan som en Open bana. För grön, för mjuk, för snäll ruff. Var spelarna ute i ruffen så slog de ändå upp sig på green.

Sent from my Pixel Tablet using Svensktgolfforum mobile app

/ HE
Användarens profilbild
Järn7
Inlägg: 158
Blev medlem: 15 dec 2016, 09:57

Min reflektion är att detta var lite av en revansch för det vårdade spelet, där position var viktigare än längd. Detta trots att ruffen inte var så farlig, men det måste ändå varit så att de som slog snett inte kunde lika ofta komma nära pinnen eller lättare hamnade i problem runt green.
Mikaelanstad
Inlägg: 425
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06

Kollade alla dagarna förutom söndagen, tyckte inte det var i närheten av tex Masters att följa, utan tyckte faktiskt det var lite tråkigt denna gång.

Sen se detta vaggande av klubba blev lite irriterande i slutändan, men klart de gör det dem alltid gjort. Men blev jäkligt tråkigt att kolla på.

Kändes inte riktigt som banan passade heller? Fler som kände så? Tyckte själv det var rätt tråkig bana att följa på tv


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 351
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Mikaelanstad skrev:Kollade alla dagarna förutom söndagen, tyckte inte det var i närheten av tex Masters att följa, utan tyckte faktiskt det var lite tråkigt denna gång.

Sen se detta vaggande av klubba blev lite irriterande i slutändan, men klart de gör det dem alltid gjort. Men blev jäkligt tråkigt att kolla på.

Kändes inte riktigt som banan passade heller? Fler som kände så? Tyckte själv det var rätt tråkig bana att följa på tv


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Håller med dig helt.
/ HE
Skriv svar