I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
Pkgolf
Inlägg: 258
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Köpte man en Golfbollsplockare. Det blev plötsligt noll jobbigt att lägga ut 20 bollar och träna wedgar.

Tyckte ryggen blev bättre och bättre ju fler bollar jag slog. Lagom till det där jävla ovädret som ska dyka upp imorgon.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1386
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Idag var det dags för Söndagstouren igen. Jag slutade på 3:e plats och hamnade på "prispallen".
Bild
WITB 2024

Driver: Titleist TSr4 9*.
FW3: Titleist TSr3 13,5*.
FW7: Titleist TSr2 21*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: - Vokey SM10 50/8F - 54/10S - 58/12D.
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Boll: Titleist Pro V1
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 351
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Säkrade jag årets totalseger i gubbgängets tour, trots att alla omgångar inte är färdigspelade.
/ HE
Pkgolf
Inlägg: 258
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Var man på Dormy och slog lite järn. Kommit fram till att jag ska köpa "nytt" set pga mina rostade skaft, samt stanna kvar och spela GI ett tag till. Varit inne på beg. men när dom sänkte F9orna till 3999kr idag så blev dom intressanta.

Ska nog kliva upp på stiff också.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Egon
Inlägg: 885
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Pkgolf skrev: 08 aug 2023, 17:22 Var man på Dormy och slog lite järn. Kommit fram till att jag ska köpa "nytt" set pga mina rostade skaft, samt stanna kvar och spela GI ett tag till. Varit inne på beg. men när dom sänkte F9orna till 3999kr idag så blev dom intressanta.

Ska nog kliva upp på stiff också.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Vad är det för klubbor du har som har rostat. Gammalt mög?

F9 (inte F9S väl?) är väl sisådär. Inte så att de är dåliga men det är verkligen inget extra/klass med dem.

Just när man ändå handlar nya klubbor så får man vara försiktig med att titta på pris mm. in absurdum.
Själv kollar jag ofta på blocket. Naturligtvis för att några fynd inte ska undgå mig men också för lite rolig läsning på alla crazy annonser/priser som dyker upp.

Jag tycker att jag ofta hittar 3-4 år gamla modeller som definitivt inte spelat ut sin design vs 2022-23 års modeller.
Typ Callaway x-forged eller apex från 2017-19.
Cobra F9 har inte en suck mot klubbor av den här kvaliten.
.. å inte fan är de svårspelade alls. Ibland så det vara fel skaft iofs. men ändå.

Det jag vill säga är att har man 4000 över så kan man få tag på betydligt bättre klubbor som har lite mer klass, även om de är beg.

Egon
Pkgolf
Inlägg: 258
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Egon skrev:
Pkgolf skrev: 08 aug 2023, 17:22 Var man på Dormy och slog lite järn. Kommit fram till att jag ska köpa "nytt" set pga mina rostade skaft, samt stanna kvar och spela GI ett tag till. Varit inne på beg. men när dom sänkte F9orna till 3999kr idag så blev dom intressanta.

Ska nog kliva upp på stiff också.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Vad är det för klubbor du har som har rostat. Gammalt mög?

F9 (inte F9S väl?) är väl sisådär. Inte så att de är dåliga men det är verkligen inget extra/klass med dem.

Just när man ändå handlar nya klubbor så får man vara försiktig med att titta på pris mm. in absurdum.
Själv kollar jag ofta på blocket. Naturligtvis för att några fynd inte ska undgå mig men också för lite rolig läsning på alla crazy annonser/priser som dyker upp.

Jag tycker att jag ofta hittar 3-4 år gamla modeller som definitivt inte spelat ut sin design vs 2022-23 års modeller.
Typ Callaway x-forged eller apex från 2017-19.
Cobra F9 har inte en suck mot klubbor av den här kvaliten.
.. å inte fan är de svårspelade alls. Ibland så det vara fel skaft iofs. men ändå.

Det jag vill säga är att har man 4000 över så kan man få tag på betydligt bättre klubbor som har lite mer klass, även om de är beg.

Egon
Jag har en uppsättning Callaway Rogue X.

F9s är det. Vad är det för fel på dom? Järnen alltså.

Jag har lusläst blocket det senaste och det sprutar ut grejer där. Tre annonser har fått mig intresserad men hittat problem med två av dom och det tredje setet blev sålt direkt. Finns ett AP3 718 ute nu som lockat lite men otaliga forumtrådar där ute säger annat.

F9orna var trevliga att slå. Dom och T200 kändes bäst av dom jag slog. Slog i övrigt 921HM, 921HM Pro, P790, Aerojet, Cobra forge tec, Apex 21 och G430. Fastnade inte för någon av modellerna.
Egon
Inlägg: 885
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Rogue x !?
Köpta när, årsmodell?
Rostar var?

Jag har skaft som står i ett ouppvärmt garage och det rostar inget nämnvärt.
Jag hade någon klubba som låg ute (ungarna lekte med den) ett helt år i en buske och det var lite pluttar (eng. pitting) men inget som inte svinto kunde få bort visuellt.

Jag har ryckt skaft på 40 år gamla klubbor och på sin höjd sett lite ytrost inuti.
Vi snackar inte biltema krom på golfskaft…

Egon
Egon
Inlägg: 885
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Ang. F9 och F9S så är det bara en magkänsla.
De ser billiga ut. Funktionen kan ju vara bra ändå.

Egentligen ser väl de flesta klubbor med ”pålimmad” badge/baksida billiga ut. En generell känsla är att om man inte kan göra en snygg cavity så kanske man inte gör det andra bra heller… och så limmar man dit nåt över den.

Egon
Pkgolf
Inlägg: 258
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Egon skrev:Rogue x !?
Köpta när, årsmodell?
Rostar var?

Jag har skaft som står i ett ouppvärmt garage och det rostar inget nämnvärt.
Jag hade någon klubba som låg ute (ungarna lekte med den) ett helt år i en buske och det var lite pluttar (eng. pitting) men inget som inte svinto kunde få bort visuellt.

Jag har ryckt skaft på 40 år gamla klubbor och på sin höjd sett lite ytrost inuti.
Vi snackar inte biltema krom på golfskaft…

Egon
Dom kom väl 2018, tror jag. Köpte beg. och dom hade börjat fläcka sig lite. Gissningsvis har dom väl inte torkats av när dom varit blöta och sedan stått i fuktigt utrymme.

Jag köpte dom med visionen att jag skulle skrubba och fixa till dom men fick aldrig tummen ur. Jag har provat lite nu men tar för mycket tid om det ska bli bra.

Bild

Enda som störde mig med F9 var att dom långa järnen var lite väl feta.
Egon
Inlägg: 885
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Pkgolf skrev: 09 aug 2023, 11:38
Egon skrev:Rogue x !?
Köpta när, årsmodell?
Rostar var?

Jag har skaft som står i ett ouppvärmt garage och det rostar inget nämnvärt.
Jag hade någon klubba som låg ute (ungarna lekte med den) ett helt år i en buske och det var lite pluttar (eng. pitting) men inget som inte svinto kunde få bort visuellt.

Jag har ryckt skaft på 40 år gamla klubbor och på sin höjd sett lite ytrost inuti.
Vi snackar inte biltema krom på golfskaft…

Egon
Dom kom väl 2018, tror jag. Köpte beg. och dom hade börjat fläcka sig lite. Gissningsvis har dom väl inte torkats av när dom varit blöta och sedan stått i fuktigt utrymme.

Jag köpte dom med visionen att jag skulle skrubba och fixa till dom men fick aldrig tummen ur. Jag har provat lite nu men tar för mycket tid om det ska bli bra.

Bild

Enda som störde mig med F9 var att dom långa järnen var lite väl feta.
Du får nog försöka verifiera äktheten på klubborna.. det luktar kina-kopior.
Jag har aldrig sett något liknande… helt otroligt!
Om det är äkta, köpt med kvitto så borde Callaway ta detta som en reklamation.

Egon
Skriv svar