Basic app utan dyra prenumerationer?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Blander

Vill kunna se avstånd till green på min Apple Watch/Iphone utan dyra prenumerationer och utan ständiga påminnelser om uppgradering till betalversion. Behöver inte så många funktioner utöver det. Tips?
Pkgolf

Har dom inte justerat något så erbjöd Hole19 avståndsmätare i gratisversion innan, men man kunde inte föra score.
Blander

Problemet med många gratisversioner är tjatet om att man ska uppgradera. Och det är trist med menyval som inte funkar/ingår. Skulle gärna betala några hundra för att slippa det. Men inte teckna oändliga prenumerationer.
Mikaelanstad

Golfshot

Varsågod Bild

Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
Blander

Caddee verkar intressant, svensk app. Abonnemang 69kr/år. Rimligt.
Pkgolf

Blander skrev:Caddee verkar intressant, svensk app. Abonnemang 69kr/år. Rimligt.
Själv varit inne på att köra Caddee men avsaknaden av appen till Apple Watch gör ju att allt fallerar. Möjligt att det kommit nu efter två år.
Egon

Jag förstår inte hur frågan kan ställas?
Om någon mappar banor, skapar en app och sen vill ha betalt för det.. är det fel?
Reklamfinansierad app ger ju även den inkomst till den som gjort jobbet.. är det fel?

Egon
Blander

Egon skrev: 17 jun 2024, 17:37 Jag förstår inte hur frågan kan ställas?
Om någon mappar banor, skapar en app och sen vill ha betalt för det.. är det fel?
Reklamfinansierad app ger ju även den inkomst till den som gjort jobbet.. är det fel?

Egon
Jag har inte sagt att det är fel att ta betalt. Tvärtom, så skrev jag att jag gärna betalar. Men jag ville undvika dyra prenumerationer.
Blander

Pkgolf skrev: 17 jun 2024, 17:06
Blander skrev:Caddee verkar intressant, svensk app. Abonnemang 69kr/år. Rimligt.
Själv varit inne på att köra Caddee men avsaknaden av appen till Apple Watch gör ju att allt fallerar. Möjligt att det kommit nu efter två år.
Det verkar ha kommit. Har inte testat ännu.
Egon

Blander skrev: 17 jun 2024, 19:30
Egon skrev: 17 jun 2024, 17:37 Jag förstår inte hur frågan kan ställas?

Egon
Jag har inte sagt att det är fel att ta betalt. Tvärtom, så skrev jag att jag gärna betalar. Men jag ville undvika dyra prenumerationer.
Ok.
Rent krasst är nog en Golfklocka enklast. Kostar en slant men inga abonnemang om jag förstått rätt.

Jag har laserkikare och som ger flaggans position, run out på fw. (om man kan mäta lite logiskt) och det funkar bättre än GPS.
Det sägs att mappade banor och full täckning på satelliter ska ge 3-5m i felmarginal. Min erfarenhet är 5-15m.

Egon
Skriv svar