Jones Golfbagar

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Egon

Ringman76 skrev: 25 jun 2024, 04:18 Jag är lite periodare.
Just nu bär jag hellre än att jag skjuter den framför mig. Och så går det snabbare för mig att cykla till banan med en bärbag, än att ta bilen med vagn och vagnbag.
Lustiga är att jag känner mig mera ungdomlig av mig när jag bär. :-)

Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Alltså, full respekt för de som vill bära.
Bär själv ibland, kör elvagn oftast men även golfbil.
Noll respekt för folk som vill tala om att just det de gör är det bästa för alla.
Det blir bara en massa känslomässiga argument som inte håller.

Egon
mårten.wallin

Egon skrev: 25 jun 2024, 20:07
mårten.wallin skrev: 24 jun 2024, 21:26 En vagn ska rullas också. Det går inte heller av sig själv. Vare sig uppför eller utför. Vagn plus vagnbag med allsköns utrustning väger ofta mycket mer än en slimmad bärbag.

Dessutom så ser det en aning fjantigt ut nuförtiden när man tydligen ska skjuta vagnen framför sig. Var snyggare förr när man drog den.
Och eftersom du inte jämför med en slimmad bag på en vagn så haltar dina argument betänkligt.

Dra vagn eller bära är ju ett enkelt val. Dra är ju så ergonomiskt förkastligt att bära blir självklart.
Oavsett vad man tycker om att putta vagnen så har de flesta fattat galoppen och i den vevan är det bakåtsträvare som blir löjliga. Om någon kommer dragandes på en Titleist professional eller en boomerang så skrattar man åt idag.
En gammal V4 eller en 142:a är ju nice, men det är inte någon pendlarbil direkt. 😂

Egon
Ja fast de flesta med vagn har ju rejäla bagar.

Jag hade aldrig några problem med att dra. Men jag var å andra sidan ung på den tiden.

Folk gör som de vill. Jag menade inget illa med min lilla vagnkritik. Du får tänka på att jag haft noll insyn i golfen på över 20 år. Jag ser saker lite annorlunda än de flesta än så länge.
Egon

mårten.wallin skrev: 25 jun 2024, 20:17
Egon skrev: 25 jun 2024, 20:07
mårten.wallin skrev: 24 jun 2024, 21:26 En vagn ska rullas också. Det går inte heller av sig själv. Vare sig uppför eller utför. Vagn plus vagnbag med allsköns utrustning väger ofta mycket mer än en slimmad bärbag.

Dessutom så ser det en aning fjantigt ut nuförtiden när man tydligen ska skjuta vagnen framför sig. Var snyggare förr när man drog den.
Och eftersom du inte jämför med en slimmad bag på en vagn så haltar dina argument betänkligt.

Dra vagn eller bära är ju ett enkelt val. Dra är ju så ergonomiskt förkastligt att bära blir självklart.
Oavsett vad man tycker om att putta vagnen så har de flesta fattat galoppen och i den vevan är det bakåtsträvare som blir löjliga. Om någon kommer dragandes på en Titleist professional eller en boomerang så skrattar man åt idag.
En gammal V4 eller en 142:a är ju nice, men det är inte någon pendlarbil direkt. 😂

Egon
Ja fast de flesta med vagn har ju rejäla bagar.

Jag hade aldrig några problem med att dra. Men jag var å andra sidan ung på den tiden.

Folk gör som de vill. Jag menade inget illa med min lilla vagnkritik. Du får tänka på att jag haft noll insyn i golfen på över 20 år. Jag ser saker lite annorlunda än de flesta än så länge.
Det är lugnt.
Och ja, vagn och stor bag är kanske normen. Själv har jag min bärbag på och nästa bag blir en hybrid bärbag som funkar på alla transportmedel inkl. ryggen.

Just så, det är inget illa menat från min sida och det är, tvärtom, lite nice med att minnas tillbaka och inse hur snabbt tiden gått.

Egon
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin

Jag känner mig också ungdomligare när jag bär

Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
18hcp

Jag gillar vagn, framför allt pga att jag blir trött i ländryggen slutet på rundorna annars. Men jag gillar bärbagar, inte minst pga 4-5 fack. En snygg, lätt men rymlig bärbag som sitter bra på Clikgear 4 - finns det?
Skriv svar