Patrick Reed spelar på europatouren

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Användarens profilbild
hericson

Är det någon som vet varför eller hur Patrick Reed kan/får spela på europatouren? Just nu spelar han i Tyskland och förra veckan i Italien. Trodde inte LIV spelare var välkomna.
/ HE
Användarens profilbild
mikael.josefson

Det är nog hans vinnarstatus på just den tävlingen som gör att han kan spela den.

Uppdatering, såg fel. Han har vunnit BMW Open i Kina tidigare. Såg på Entry list på DP’s hemsida att han fått en inbjudan.

Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
hericson

Märkligt att han kan få inbjudningar till tävlingar medan Garcia, Poulter, Stenson m fl får böter om de ställer upp. Vad är det jag missar?
/ HE
eGolf

Det jag hittade efter lite googlande är att han tydligen blev tilldelad ett "honorary lifetime membership" på DP World Tour 2019 och att han inte har några aktuella böter eller sanktioner mot sig. Då är det fritt fram att spela.
Hemmaklubb: tbd
HCP: 16,4
Användarens profilbild
hericson

Måste gälla även Thomas Pieters, även han spelar den här veckan fast han tillhör LIV.
/ HE
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin

Det sänder minst sagt dubbla signaler. Han tillför inte mycket underhållningsvärde i fältet enligt mig.
Användarens profilbild
hericson

JohanAdministratör skrev:Det sänder minst sagt dubbla signaler. Han tillför inte mycket underhållningsvärde i fältet enligt mig.
Håller med. Det är några golfare som inte alls ser ut att ha roligt när de spelar, mestadels amerikaner tycker jag. Men de kanske är så koncentrerade så de får sina buttra utseenden.
/ HE
Skriv svar