Hej på er alla där ute som sitter på så mycket mer erfarenhet och kunskap än mig som 28/8 blev godkänd för grönt kort
Jag har inte spelat särskilt mycket men verkar som jag iaf har en bra grund/fallenhet för golf.
Inte för att jag just lyckats tagit grönt kort utan för jag tycker jag har ganska lätt för att ta åt mig, få känsla för och kan genomföra vad jag tar in.
Jag har haft en hel del av problem genom åren inom många områden av intressen pga inlärningssvårigheter.
Nu är jag äntligen här i golfens värld som nybörjare med sikte hcp under 10.
Min önskan av er är att få tips om en så förlåtande driver som bara är möjlig till ett bra pris.
Som sagt nybörjare, hygglig+ lätt lära och med inställning att jag inte kommer köra på kraft innan slagen sitter och går rakt.
Mvh åt alla hjälpsamma där ute.
Råd om förlåtande driver efter grönt kort
-
Ping har varit väldigt förlåtande i många år, dock de flesta nyare drivers har en modell som är väldigt förlåtande.MålHcp9 skrev:Hej på er alla där ute som sitter på så mycket mer erfarenhet och kunskap än mig som 28/8 blev godkänd för grönt kort
Jag har inte spelat särskilt mycket men verkar som jag iaf har en bra grund/fallenhet för golf.
Inte för att jag just lyckats tagit grönt kort utan för jag tycker jag har ganska lätt för att ta åt mig, få känsla för och kan genomföra vad jag tar in.
Jag har haft en hel del av problem genom åren inom många områden av intressen pga inlärningssvårigheter.
Min önskan av er är att få tips om en så förlåtande driver som bara är möjlig till ett bra pris.
Som sagt nybörjare, hygglig+ lätt lära och med inställning att jag inte kommer köra på kraft innan slagen sitter och går rakt.
Sen vissa modeller/skaft fungerar bättre till en viss spelare så det är ändå svårt att säga exakt vad som passar en viss spelare.
Visst jag har lite lägre HCP mot medelgolfaren men vad jag funnit mest förlåtande för mig är ett riktigt low spin huvud med stenhårt skaft. Ge mig en Ping G425 Max med ett Aldila skaft så har jag ingen kontroll alls på Drivern Eller Cobra, Eller vanliga Taylormade modellen
Men får jag istället en G425 LST med ett hårt X-Stiff så kan jag kontrollera den. O nej jag svingar inte extremt fort.
Min poäng är att bara för att något är väldigt förlåtande för en spelare så behöver det inte per automatik vara det för spelaren brevid.
Dock brukar Ping vara ett rätt säkert kort för de flesta
Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
Jag spelar själv Ping G430, den är kanon. Hade tidigare en Cobra KING Speedzone Xtreme som jag var löjligt nöjd med och den ligger bra i kurs samt väldigt lätt slagen.MålHcp9 skrev:Hej på er alla där ute som sitter på så mycket mer erfarenhet och kunskap än mig som 28/8 blev godkänd för grönt kort
Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Driver: Cobra F9 Smoke 6,0
Fairwaywood/hybrid: Mizuno JPX 900
Järn: Callaway X Forged 18 (4-PW)
Wedge: TaylorMade Hi Toe 50 & 56
Putter Toulon
Boll: TP5x
Instagram: Sullanos
Fairwaywood/hybrid: Mizuno JPX 900
Järn: Callaway X Forged 18 (4-PW)
Wedge: TaylorMade Hi Toe 50 & 56
Putter Toulon
Boll: TP5x
Instagram: Sullanos
Jag är, som sagt, ett Callaway fan.
De gör bra huvud och brukar lyckas rätt bra med standard skaft men inte alls på den nivå som Ping.
Det är därifrån min rek. kommer. Dvs. den totala kvalitet som Ping står för.
Titleist, cobra, Srixon och TM gör naturligtvis också kvalitetshuvud som presterar men det är lite för mycket ”spets” jämfört med Ping.
Om jag ska sammanfatta Ping generellt så gör de produkter som inte exkluderar bättre spelare men som samtidigt gör alla bogeyspelare bättre.
Egon
De gör bra huvud och brukar lyckas rätt bra med standard skaft men inte alls på den nivå som Ping.
Det är därifrån min rek. kommer. Dvs. den totala kvalitet som Ping står för.
Titleist, cobra, Srixon och TM gör naturligtvis också kvalitetshuvud som presterar men det är lite för mycket ”spets” jämfört med Ping.
Om jag ska sammanfatta Ping generellt så gör de produkter som inte exkluderar bättre spelare men som samtidigt gör alla bogeyspelare bättre.
Egon
- JohanAdministratör
- Site Admin
LS står för Low Spin och de varianterna brukar vara väldigt svåra att slå och mest riktigt duktiga lirare som använder.Diddas skrev:Uppdaterade min gamla Ping Anser mot en Callaway Rouge Max LS för pro'n sa att det hänt massor sen Pingen kom ut.
Slår varken rakare eller längre, tvärtom sprider den värre tycker jag om man inte gör helt rätt.
Jag skulle gå på något mer förlåtande och ifrågasätta Prons val av driver åt dig…
Rogue Max ls är inte svår…. eller ingen klubba är egentligen svår att träffa med. Allt handlar om vilken bollflykt som spelaren presterar och thats it.JohanAdministratör skrev: ↑15 okt 2024, 06:02LS står för Low Spin och de varianterna brukar vara väldigt svåra att slå och mest riktigt duktiga lirare som använder.Diddas skrev:Uppdaterade min gamla Ping Anser mot en Callaway Rouge Max LS för pro'n sa att det hänt massor sen Pingen kom ut.
Slår varken rakare eller längre, tvärtom sprider den värre tycker jag om man inte gör helt rätt.
Jag skulle gå på något mer förlåtande och ifrågasätta Prons val av driver åt dig…
Pron bör ha identifierat något som resulterar i LS.
Jag har en td tour issue i 8.5. Svingar kanske 90-95 och därmed inte så hårt. Min bollbana är hög med allt, ergo lower spin än ls och lågt loft håller ner bollflykten utan att bli knuckle ball över det hela.
Egon
Ha.. Nu är jag något på spåret.
Har testat i stort sett allt och drivern har alltid varit min stora svaghet, men pron ville att jag skulle adressera bollen med klubban 15cm bakom.
Det kändes väldigt osäkert och skumt, jag fattade aldrig riktigt varför han ville det.
Hookar och slicear om vart annat, hink efter hink.. Fick inte till det.
Då slog det mig när jag tittade på en av Danny Maude's videos, jag ändrar ju ändå min "swing arc" och siktar på bollen så.. Varför sa han så?
Som ett experiment låtsades jag att det låg en boll på backen 15cm innan den uppeggade bollen och försökte slå den som jag gör med fairway 3'an.
Bam! Rakt, (!) högt och 20m av rangen in i gräset bakom.
Jag stod och gapade som en jäkla fågelholk!
Det krävs fortfarande träning och säkert några tankevurpor innan jag får till det, men det kurerade min swingpath.
Varför säger jag detta i en utrustningstråd då?
Jo, pengar köper inte bra slag... Vi är många som är bättre betjänta av en 20 år gammal driver samt lite hjälp och träning än det senaste miraklet på marknaden.
Har testat i stort sett allt och drivern har alltid varit min stora svaghet, men pron ville att jag skulle adressera bollen med klubban 15cm bakom.
Det kändes väldigt osäkert och skumt, jag fattade aldrig riktigt varför han ville det.
Hookar och slicear om vart annat, hink efter hink.. Fick inte till det.
Då slog det mig när jag tittade på en av Danny Maude's videos, jag ändrar ju ändå min "swing arc" och siktar på bollen så.. Varför sa han så?
Som ett experiment låtsades jag att det låg en boll på backen 15cm innan den uppeggade bollen och försökte slå den som jag gör med fairway 3'an.
Bam! Rakt, (!) högt och 20m av rangen in i gräset bakom.
Jag stod och gapade som en jäkla fågelholk!
Det krävs fortfarande träning och säkert några tankevurpor innan jag får till det, men det kurerade min swingpath.
Varför säger jag detta i en utrustningstråd då?
Jo, pengar köper inte bra slag... Vi är många som är bättre betjänta av en 20 år gammal driver samt lite hjälp och träning än det senaste miraklet på marknaden.