Den stora tråden om PGA Tour

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Pkgolf

Bra jävla tävling. Att proffsen har det tufft gör mycket för tävlingen och inte på så sätt att bollen försvinner i djup ruff.

Användarens profilbild
hericson

Pkgolf skrev:Bra jävla tävling. Att proffsen har det tufft gör mycket för tävlingen och inte på så sätt att bollen försvinner i djup ruff.
Håller helt med. Att göra decimeterdjup tjock saftig ruff är fantasilöst, låt de i så fall gå runt på 38 under par i stället.
/ HE
Användarens profilbild
mikael.josefson

Imponerande runda idag Springer, vilken avslutning för att skjuta en 59:a Bild
IMG_6978.JPG
IMG_6978.JPG (240.45 KiB) Visad 3316 gånger

Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin

Fall season på PGA Tour. Det är 6 av 8 tävlingar kvar och både Norlander och Björk kämpar för fulla spelrättigheter nästa säsong.

Norlander är på rätt sida efter de första två deltävlingarna men Björk har desto längre väg in.

Det här är ett bra TV-drama men tyvärr får de väl inte tillräckligt med TV-tid för att Discovery-gänget ska kunna producera något spännande?

Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
hericson

Norlander missade precis plats 125 på Fed ex listan med en placering. Surt, men han får väl någon sorts status på PGA touren ändå?
/ HE
Användarens profilbild
hericson

Norlander hade ju en tävling till på sig att ta sig in topp 125 för att behålla fulla rättigheter. Och han tog den chansen, vilken bra avslutningsrunda.

Åbergs comeback var lite svajig men två 64or är bra.
/ HE
Nordan

Härom dagen blev en rookie på DPWT pliktad för långsamt spel, han klockades på 130 sek.
Igår på PGA. på siste greenen tog Daniel Berger på sig MINST 2 min, troligen lite mer mot 130 sek.

Ingen plikt vad jag vet.
Användarens profilbild
hericson

Nordan skrev:Härom dagen blev en rookie på DPWT pliktad för långsamt spel, han klockades på 130 sek.
Igår på PGA. på siste greenen tog Daniel Berger på sig MINST 2 min, troligen lite mer mot 130 sek.

Ingen plikt vad jag vet.
PGA touren är sämst av alla tourer att försöka få bukt med långsamt spel.
/ HE
Skriv svar