När vi landat i Bangkok fortsatte vi till Kambodja och reste runt där i en månad och spelade på deras fem banor. Ett otroligt fattigt land men underbara människor och tre av banorna var superfina. Sedan åkte vi till Vietnam där vi hittade jättefina banor. Därefter flög vi till Australien och spelade på många olika banor, en av dem var full med kängurus! Vi flög även till Alice Springs mitt i Australien och spelade på ökenbanan där. Efter sex veckor på denna otroliga kontinent åkte vi till Borneo och hade otroliga upplevelser även där och hittade så vackra banor och upplevde ett fantastiskt djurliv. Stötte på kungskobror på en bana och krokodiler i en damm där man INTE fick plocka upp sina bollar...
Vi åkte även runt i Malaysia och spelade och där jag fick det onda ögat

Innan vi flög hem till Sverige efter fem månader mellanlandade vi på franska rivieran ett tag och spelade på fina banor där.
Efter denna resa bestämde vi oss för att vistas på Malta ett tag och var medlemmar på deras enda bana ett år, men denna ö kändes för instängd så sedan 2010 bor vi i Frankrike och är medlemmar på Grande Bastide, en bana som ligger cirka 15 km norr om Cannes. Vi har naturligtvis spelat på många andra banor i detta område, men denna är den bästa för oss. Vi har även rest i Sydafrika och Nordafrika och spelat golf även där.
Efter att ha spelat på så många olika banor tycker jag nog ändå att de banor vi har här i Sverige är outstanding! Fina greener och bunkrar nästan överallt.
Hur har det gått med spelet och sänkning osv, undrar ni säkert...Spelet börjar bli bättre, min för närvarande dåliga puttning drar ner handikappet, som annars hade varit lägre än 28,2, som jag ligger på nu. Jag har lyckats utveckla en bra sving med långa utslag och fairwayslag (för att vara 50+). Jag har börjat våga spela singeltävlingar och har faktiskt placerat mig i toppen både i Frankrike och här i Sverige. Men mitt mål är att komma betydligt lägre, förstås! Så nu ska jag träna puttning och närspel under de närmaste månaderna.
Oberoende av handikappet är det underbart att gå ut på en golfbana och utmana sig själv genom att vara fokuserad inför varje slag och bearbeta de känslomässiga stormar som uppstår i spelet lite då och då...
Detta var min golfresa hittills! Tack för mig