Golf Fashion Friday
Håller med Egon, här går gränsen definitivt för min del!Egon skrev: ↑18 maj 2024, 15:09Nej!JohanAdministratör skrev: ↑10 maj 2024, 19:13 Ataneo Golf - här snackar vi framåtlutat golfmode!
https://www.instagram.com/ateneo.golf?i ... M4MzcxZnZ6
Skulle du sporta en tracksuit på banan?
Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
När jag var .. eh, yngre så köpte morsan Stefan edbergs tracksuit till mig med tillhörande t-shirt. Vit med lite random streck i klatschiga färger. Snyggt då när blondering och muller var på modet… (tänk George Michael).
Egon
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
Lagom till GFF släpper TaylorMade och Kith ett samarbete,. Bla en golfbil som är ”street legal” vilket vore nice om man bodde lite närmre hemmabanan.
WITB
- JohanAdministratör
- Site Admin
Jag har inte koll på Kith men har förstått att det är mycket streetcredd?manget skrev:Lagom till GFF släpper TaylorMade och Kith ett samarbete,. Bla en golfbil som är ”street legal” vilket vore nice om man bodde lite närmre hemmabanan.
Visst är det nice att golf hottar upp garderoben.
Jag kom ihåg när jag började -99.
Drygt 30 år gammal så skulle jag handla piké och gubb-byxor för att se ståndsmässig ut på banan. Efter ett tag insåg jag att chinos var värre än jeans och det enda som funkade bra var riktiga kostym-byxor.
Efter ett tag hittades petflaske-byxor som funkade lika bra och lite senare kom hela industrin igång med byxor som var smått genialiska i sin mix av funktion och fashion.
Häromdan pratade jag med en kompis som nämnde att hennes son numera hade ”finkläder” i tvättpåsen som ”mamma” skötte. Golfen ekiperar alla!
Ett negativt inslag är dock de där tvåfärgade fritidsbyxorna som skriker ”jag ska skjuta ett rådjur, fiska en gädda eller plocka svamp”. Man kan förväxla dem med arbetsbyxor och en stående kommentar är .. ”jobbar du på banan” eller ”kom du direkt från jobbet på parkförvaltningen”.
Egon
Jag kom ihåg när jag började -99.
Drygt 30 år gammal så skulle jag handla piké och gubb-byxor för att se ståndsmässig ut på banan. Efter ett tag insåg jag att chinos var värre än jeans och det enda som funkade bra var riktiga kostym-byxor.
Efter ett tag hittades petflaske-byxor som funkade lika bra och lite senare kom hela industrin igång med byxor som var smått genialiska i sin mix av funktion och fashion.
Häromdan pratade jag med en kompis som nämnde att hennes son numera hade ”finkläder” i tvättpåsen som ”mamma” skötte. Golfen ekiperar alla!
Ett negativt inslag är dock de där tvåfärgade fritidsbyxorna som skriker ”jag ska skjuta ett rådjur, fiska en gädda eller plocka svamp”. Man kan förväxla dem med arbetsbyxor och en stående kommentar är .. ”jobbar du på banan” eller ”kom du direkt från jobbet på parkförvaltningen”.
Egon
- JohanAdministratör
- Site Admin
Khalhon från Sydkorea
https://www.khalhon.com/213
Deras SS24 kollektion är riktigt cool. Men är den särskilt golfig?
Vissa pikéer är riktigt fina och skulle passa bra på banan, cardigans är ju sjukt snyggt klassiskt mode men aldrig något jag har på banan. Sedan är nog vissa plagg mer gjorda för beachen än banan.
Vissa pikéer är riktigt fina och skulle passa bra på banan, cardigans är ju sjukt snyggt klassiskt mode men aldrig något jag har på banan. Sedan är nog vissa plagg mer gjorda för beachen än banan.
Ser nästan ut som att Malbon släppt ett systermärke till sig självaJohanAdministratör skrev: ↑11 jun 2024, 21:21 Khalhon från Sydkorea
IMG_6179.JPG
IMG_6180.JPG
Men snygga grejer!
WITB
Lagom till GFF släpps Nike Air Jordan Nu Retro 1 Low (med spikar) hos bland annat Scottsdale Golf. Finns garanterat på fler ställen också då den redan går att köpa på Nikes egen sida i US.
Finns i tre färgsättningar med en svart, en vit och en i klassiska Chicago Bulls färger. Den vita ser riktigt nice ut och även om jag inte är ett hardcore Jordan-fan gillar jag sneakers med spikar!
Finns i tre färgsättningar med en svart, en vit och en i klassiska Chicago Bulls färger. Den vita ser riktigt nice ut och även om jag inte är ett hardcore Jordan-fan gillar jag sneakers med spikar!
WITB
- JohanAdministratör
- Site Admin
https://www.walkergolfthings.com/produc ... set-yellow
Vad tycker du om det här samarbetet?
Wahine x Walker släpper en minst sagt avslappad kollektion. Jag gillar den kortärmade skjortan!