Nordan skrev: ↑10 jan 2025, 14:03
Diddas skrev: ↑06 jan 2025, 16:54
Ja det kanske är så, vi får se när jag spelat in mig på den ordentligt.
Något jag verkligen gillar är hur kort den går, skillnaden mellan halv och tre kvarts sving är ju bara några meter.
Tills du träffar den lite tunnt... Då kommer du förvånas mest över hur långt den faktiskt går
Haha, det är sant.
Däri ligger ju faran i att använda och försöka tygla lite mer kraft.
Å andra sidan slipper man oftast tjocka klubban i kraftigare gräs och se bollen hoppa fram en meter eller två så alla klubbor har sina utmaningar.
62'an är likadan som 58'an med bounce och grind etc och det är den eller 50'n eller 54'an jag kommer pitcha med oftast från 50m och in. 62'an blir lite av ett specialvapen för extrema situationer.
Som det ser ut nu verkar jag ha en ganska stadig längd på runt 10m på 62'an, 15m med 58'an, 20m med 54'an och 30m med 50'n om jag kör min lugna "standard pitchswing" som jag känner att jag har kontroll med, sen går det ju att justera lite upp och ner i swinglängd men bäst kontroll tycks jag få genom att inte avvika för mycket från det jag kan och styra längden med loftet till största delen.
Kortare än så så blir det chippar istället och då blir det mer rull att bråka med, därför ville jag ha en kraftigt loftad klubba för korta kontrollerade slag som stannar fort när det behövs.
Jag kommer aldrig slå fullslag med nån av de klubborna, behöver jag nå över 50m blir det KZG pitchen från järnsetet på 47 grader och mer ett lugnt "järnslag" än pitch shots.
Nu har jag raljerat klart..