Flygande mulligan

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin

Lyssnar på golftugget där de pratar om att de alltid spelar med en flygande mulligan.
Det är något som jag ALDRIG har gjort. Men jag märker ibland att medspelare erbjuder en mulle på typ hål 3,4,5 och då tackar jag nej. Det sitter liksom i ryggraden.

Hur gör du?

Och om du har tagit en flygande mulligan, räknar du scoren som en officiell score? För mig är det en enorm no go på det.
Användarens profilbild
manget

Vid matchspel skulle jag kunna göra det, men aldrig om jag spelar för en score.
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
Sohlberg

JohanAdministratör skrev: 19 jun 2025, 08:47 Lyssnar på golftugget där de pratar om att de alltid spelar med en flygande mulligan.
Det är något som jag ALDRIG har gjort. Men jag märker ibland att medspelare erbjuder en mulle på typ hål 3,4,5 och då tackar jag nej. Det sitter liksom i ryggraden.

Hur gör du?

Och om du har tagit en flygande mulligan, räknar du scoren som en officiell score? För mig är det en enorm no go på det.
Har aldrig tagit en flygande mulligan.
Är det en kompis runda som inte ”betyder” nått så förstår jag att vissa gör det. Men jag skulle inte göra det.
Driver: Cobra AeroJet 10.5
Spoon: Callaway Epic Max
FW5: Callaway Epic Max
Järn: Titleist 716 AP2 4-P
Wedge: Titleist 52-56-60
Putter: Odyssey White Hot OG One Wide
HCP: 14.4
Nordan

Vi använder det ibland i syfte att snabba på spelet antar jag, om man gör något som man normalt "inte gör" som ger ett resultat som är klart oväntat. Typ glöm och gå vidare...
Om det påverkar vårt hcp i ett perspektiv att våra hcp skulle vara fel, nä.
Vi både höjer och sänker oss oberoende av om vi använder mulligan eller inte.
Vid matchspel kan vi ge fler mulligans, ex istället för extra slag får man x mulligans.

Och givetvis bara på sällskapsrundor.
Skriv svar