Ingarö eller Wermdö?

Recensera eller fråga om tips...
Mulligan123

Hej!

Har flyttat till Nacka och tar gärna emot tips på vilken klubb ni skulle rekommendera för medlemskap?

Medelhcp (~25) och spelar med min son som är nybörjare.
Har precis lika långt till WGCC som till IGK så avstånd en icke-fråga.

Tänker på saker som:

Estetik/hur fin banan är
Range, övningsområde
pro/tränarverksamhet
Lämplighet för 10-årig nybörjare att spela på bana/svårighetsgrad

Alla tips är av intresse!
Size

Hej.

Också nyfiken på detta.

Står i valet mellan dessa två också men inte spelat någon av dem än. Det som lutar mer åt Ingarö är väl att de har två stycken 18 hål.

Hade vart kul att höra vad alla som spelat dessa säger.
Hcp 16.2
Titleist T200 5-PW
Cobra DS Adapt Max-K Driver
Callaway Rouge St Max FW3HL
Callaway Rouge St Max FW7
Callaway Mavrik 4H
Titleist Vokey 48°F, 54°D, 60°M.
Ping Sigma G Tyne / Spider Tour X
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin

Jag har läst en hel del positivt om Wermdö i år kring anläggningen. Dels är ju miljön en av Sveriges allra bästa, med klubbhuset, poolen och allt runtomkring. Men banan har en hel del att önska enligt mig.

Så vill ni har mer golf för pengarna, välj Ingarö, vill ni har miljö och atmosfär välj Wermdö. Jag skulle gärna vara medlem på Wermdö och ta med barnen ut till poolen för häng på lördagar.
Användarens profilbild
Zaperan

Hej!
Både WGCC (Wermdö Golf & Country Club) och IGK (Ingarö Golfklubb) är riktigt bra alternativ, men för dig med medel-hcp och en 10-årig nybörjare skulle jag nog luta åt **Ingarö**. De har två banor med olika svårighetsgrad, vilket gör det lättare att anpassa spelet. Övningsområdet är stort och välskött, och juniorverksamheten är aktiv och välorganiserad.
WGCC har visserligen fantastisk natur och en fin bana, men den kan upplevas något tuffare för yngre eller oerfarna spelare. Estetiskt är båda mycket trevliga, men Ingarö känns lite mer familjevänlig.
Jag gick nyligen bam webbutbildning och tyckte den var riktigt bra! Tydlig, praktisk och lätt att följa även på distans. Den gav mig bättre förståelse för arbetsmiljöansvar och hur man kan förebygga risker i vardagen. Perfekt för både chefer och skyddsombud.
Skriv svar