Den stora tråden om PGA Tour

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin

Gary Woodland vinner på PGA Tour igen! 7 år sedan sist och den här gången hade verkligen vinsten en större betydelse.
För dig som sett Netflixserien Full Swing kanske du minns att Woodland opererade hjärnan för två år sedan. En hjärnskada tvingade läkarna att ta bort skadad vävnad.

Woodland öppnade sig upp för två veckor sedan under The Players att han kämpat med mental ohälsa sedan operationen. Han har blivit diagnostiserad med PTSD vilket han beskrev som om att han är konstant ångestfylld och orolig samt folkskygg.

Med den faktan är vinsten än mer otrolig tycker jag. Många hade gett upp. Jag håller tummarna att Woodland fortsätter att gasa på i spelet. Jag minns när han vann US Open 2019 att jag trodde han skulle bli en av världens bästa med sin kraftfulla sving.

Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin

Ordinarie säsong är klar på PGA Tour och Åberg och Norén levererade topp 50, Jesper Svensson och Pontus Nyholm får spel fall series för att försöka förbättra sin position till topp 100 för att klara kortet.
Det är väl ungefär vad man hade förväntat sig?
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin

Kikade lite stats på Norlander och han har bara spelat 10 events i år, 6 på PGA och 4 på Korn Ferry. Är han skadad eller är han påväg i pension 39 år gammal?
Skriv svar