Pliktslagets dagbok

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Pliktslaget

- En fråga till den som kan bemästra att svara:

Går det på något enkelt sätt att infoga bilder direkt från min iPhone här utan att behöva skapa en URL? :roll:
MaxP
Kontakt:

Går hur lätt som helst om du kör Tap A Talk appen.

Bild

Här har du en bild på mina skor och ben som jag precis tog.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarens profilbild
Pliktslaget

MaxP skrev:Går hur lätt som helst om du kör Tap A Talk appen.

BILD

Här har du en bild på mina skor och ben som jag precis tog.

Goddag MaxP och stort tack för tipset!

Blir till att ladda ned ikväll :)

- Diggar dina fina golfskor du visar upp här ovan, kanske slår till på ett par liknande ;) :lol:
Johnnyj

Jag hör av mig ifall jag åker upp till Stockholm spela:) en annan app som är bra är game book, du kan följa dina vänners score live:)
Hcp 11.8
Driver: Titleist 915 d2 9,5
Spoon: Titleist fw915
Hybrid: Adams mini 19
Järn Titleist mb 714 p-4
Wedge Titleist vokey
Putter Scotty Cameron golo 3
Boll Titleist Prov1x
Användarens profilbild
Pliktslaget

Bild

Gjorde ett testa för att se hur det är att ladda upp en bild via appen som MaxP tipsade om. Om det funkar ser ni en oseriöst ritad snap på min tjej som agerar caddy hehe :)
obe

MaxP skrev:Jag gillar din entusiasm, det är sånt som behövs för att bli bra inom saker som golf. Men jag tror du behöver ta ett steg tillbaka och planera din träning. Oavsett om det är för golf eller fys, du behöver ha en plan om du vill utvecklas. Mängdträning är tex något som sällan är positivt för vårt golfspel. Sporadisk eller impulsträning gör ofta betydligt mindre skillnad än man vill tro. Du verkar ha god koll på när och vad du ska träna. Lägg bara lite mer tanke på hur och varför så kommer resultaten bli bättre!

Jag brukar ju tala mig varm om fysträning på vintern för att få upp svinghastigheten. Men jag ser att du är gammal hockeyspelare så du lär väl redan ha bra drag i klubban då?
Nytt på bloggen: Slå 20 meter längre på en vinter

Ping G25 10.5 TFC 189D Tour S
Callaway X Hot 3Deep 14.5 PX 6.0
Taylor Made 11 Hybrid 3-18 Aldila RIP 65 S
Mizuno JPX EZ Forged XP105 S
Cleveland CG15 50, 54, 58
Odyssey White Hot Pro #2
Användarens profilbild
Pliktslaget

obe skrev:Jag brukar ju tala mig varm om fysträning på vintern för att få upp svinghastigheten. Men jag ser att du är gammal hockeyspelare så du lär väl redan ha bra drag i klubban då?
God dagens obe och kul att även du har hittat hit! Hoppas att du fortsätter att följa min resa :)

Berätta gärna mer om vad för sorts fysträning du rekommenderar för att få upp hastighet i min sving. I mitt fall har jag haft ett litet försprång gällande hockeyn och längden i mina järnslag är över egen förväntan. Det är bra nyp vid tillslag men jag tenderar en del att gå med lite för mycket draw då det är den naturliga slutpositionen vid ett slagskott. Önskar mig en förbättring på de i sommar så att jag slipper sikta 4-5m åt höger varje gång :P

--------------

Kontorstid nu, längtar verkligen till västkusten varje gång jag loggar in här och börjar tänka ännu mer på golfen. Spelade 8hål på hemmabanan i fantasin innan sömn igår, jävligt god känsla i kroppen när varenda slag går som man tänkt sig hehe :)

Gårdagskvällen spenderades som tidigare nämnt på bio med tjejen för att se 50shades. Men hallå seriöst, trodde de skulle piska på bra mycket mera? Det va ju värsta softcore han körde med om du frågar mig. My girl likes it harder - tror jag iaf :lol:

En fråga till alla här föresten. Angående högerfingret längst ned på greppet. Ska den vara längst klubban pekad neråt eller ska den vara lagt lite "obekvämt" till vänster?

Väl mött,
Pliktslaget
Användarens profilbild
Pliktslaget

Det verkar inte vara någon överdriven aktivitet här som går till historieböckerna.
- Är det inget kul att läsa/kommentera det jag skriver och skapa någon slags diskussion?

Blir lite som att skriva en dagbok som ligger gömd i en skattlåda tills dagen jag fyller 83 år och väljer att öppna den och kolla vad för strunt jag valde att skriva i min ungdom.

Det får bli en liten timeout tills det förhoppningsvis blir lite mer aktivitet som får upp min skriv-glädje.

Tills dess.
Väl mött,
Pliktslaget
MaxP
Kontakt:

Tycker det händer en hel del, men jag tror du har väldigt höga förväntningar på aktiviteten? Alla är tyvärr inte inne fullt lika mycket som t.ex. dig och mig och då blir såklart aktiviteten lidande. Fortsätt skriv och jag lovar att kommentarerna kommer fortsätta!
Användarens profilbild
Pliktslaget

MaxP skrev:Tycker det händer en hel del, men jag tror du har väldigt höga förväntningar på aktiviteten? Alla är tyvärr inte inne fullt lika mycket som t.ex. dig och mig och då blir såklart aktiviteten lidande. Fortsätt skriv och jag lovar att kommentarerna kommer fortsätta!
God dagens MaxP och stort tack för din kommentar!

Du har nog helt rätt i det du säger om att mina förväntningar kanske är lite väl högt lagda. Moroten för att skriva och uppdatera ofta är dock att få någon sorts bekräftelse på att det är läsvärt och roligt. Lite som like-fiske på facebook - fast ändå inte alls - men mer som i att någon tar sig tid att svara på mina eventuella funderingar/försök till att skapa en diskussion. För mig räcker det med en kommentar för att tillfredsställa min efterfrågan och få nytt bränsle för nya inlägg kommer således därefter.

När jag läser det jag skrivit ovan låter det lite som att jag gråter över hur DBn har utvecklats men så skall det inte tolkas. Tycker att det är svin kul att föra DB och det är framförallt för läsarnas skull jag uppdaterar så mycket jag orkar/kan. Blir några bilder i framtiden vid träning, hoppas att det kan få igång mer intresse för andra att skriva och kommentera.

Väl mött,
Pliktslaget
Skriv svar