Vad skulle du betala för obegränsat med lektioner?

Här snackar vi allmänt om golf...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Det är ett mycket bra erbjudande, tyvärr har man inte riktigt den kundgruppen själv. Därtill är det återigen grupplektioner som jag inte heller ser som jämförbart.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brunleif
Inlägg: 116
Blev medlem: 24 jun 2014, 14:18

Om vi ponerar att det max får vara 10 samtidigt och max 10 lektioner om dagen och så gör vi ett snitt på det och säger att du som tränare måste lägga 5 timmar av din arbetsdag på lektioner, jag utgår ifrån att den verkliga siffran borde ligga långt mycket lägre.

För att du då ska få en rimlig lön på din investerade tid samt för att säkerställa viss kompetensutveckling sätter vi 700kr timmen.

Då får vi alltså ut att dessa 10 spelare måste vara med och betala 3500kr per dag för dina tjänster, utslaget på en normal "arbetsmånad" räknar vi på 20 dagar, det blir alltså 70 000kr. Varför varje spelare måste betala 7000kr för att få tillgång till det här träningsupplägget.

Nu har jag naturligtvis räknat högt, tror knappast att i en grupp om 10 så väljer 5 att boka kurser 20 dagar per månad. Men för att ha något att utgå ifrån så låter det väl rimligt.

Det vore roligt att höra hur du resonerat, för med tanke på dina andra inlägg så förstår jag att du redan tänkt på hur du ska få det att gå ihop!
(Jag är av naturen väldigt negativ när det kommer till ekonomi, om ni inte redan förstått det...)
Driver: Adams Speedline Fast 12LS, Accra Dymatch 2.0 M5 43"
Spoon: Adams Fast 12 13* Fubuki Alpha X-stiff
Trä 5: Nike Covert 17* Kuro Kage X-stiff
J: Mizuno MP58 4-7 MP68 8-PW Royal PX 6.5
W: Callaway X-forged 50, 54, 58
P: TaylorMade Balero Spider
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Brunleif, jag förstår hur du tänker och visst skulle man kunna tro att det fanns en plan bakom, vilket det även gör.

Min tanke är att erbjuda detta utan målet att fylla varje plats. Klubbarna där jag arbetar har inte nog med spelare för att fylla varje plats till det priset som skulle krävas för att det skulle fungera (min kalkyl sa 6000kr/månad per spelare visserligen, men ändå). Så istället är detta ett sätt att rikta sig till ett fåtal personer kan man säga. Fånga in de spelare som är på gränsen, kanske fyra eller fem stycken som jag sen kan arbeta mer med.

Mycket av det arbete jag gör är annars med nybörjare och grönt kort-kurser, dessa spelare kommer fortsatt vara min största inkomst och detta är tänkt att helt enkelt vara ett sidoprojekt erbjudet för de som är sugna.

Drömmen vore en värld där jag kunde sälja samtliga platser för 7000kr/månad, men jag saknar idag underlaget för det.
Brunleif
Inlägg: 116
Blev medlem: 24 jun 2014, 14:18

Just nu kan jag förstå att det känns som en utopi, men jag tror att om du bara söker dig lite längre ned i landet, dit det kanske kostar 45-50' per säsong att vara medlem så finns kundunderlaget för att du utan vidare kan ta de 7000kr jag pratade om.

Tror mycket har att göra med att våra säsonger är för korta, det blir för intensivt för normalgolfaren att plöja in flera lektioner i veckan på så kort tid :S

Min bedömning dvs.
Driver: Adams Speedline Fast 12LS, Accra Dymatch 2.0 M5 43"
Spoon: Adams Fast 12 13* Fubuki Alpha X-stiff
Trä 5: Nike Covert 17* Kuro Kage X-stiff
J: Mizuno MP58 4-7 MP68 8-PW Royal PX 6.5
W: Callaway X-forged 50, 54, 58
P: TaylorMade Balero Spider
Skriv svar