Höll på att bli en riktigt bra dag på Kungsängen Kings igår, men sista tre hålen raderade ut ett, för mig, riktigt bra resultat. Slutade ändå på 87 slag, 70 netto, och 38 poäng. Men gick sista tre +8

efter att ha gått sista 9 på par fram tills dess.
Trots tre treputtar puttade jag riktigt bra, med knappt några missade inom 2 meter. Totalt 32 puttar. Mindre bra var 6 fairwayträffar och bara 4 GIR, men chip + enputtade de flesta missade greener, och var aldrig out på utlsagen. Väntar fortfarande in min nya driver, så fick spela med min trasiga med nedpeggad boll (träffytan har tryckts in uppe vid skarven till ovansidan).
På 16 lyckades jag, efter en perfekt 5:a ut på fairway, trycka ut andraslaget vänster in i skogen, duffa p-bollen, chippa nästan över hela green fast flaggan stod kort, och sen treputta... Missade en relativt given parputt på efterföljande hål, sen klåpa till sistahålet efter en relativt perfekt drive. Sliceade ut en transportåtta till nedförsläge, slog det slaget i bunkern, slog sånär ner bunkerslaget i vattnet bakom green. Chippade upp från uselt läge till strax utanför green, chippade och sen tvåputtade för trippel.

Och där rök den chansen till att gå under 80.
Men, lovar gott inför säsongen om jag kan ha detta som någon form av lägstanivå och om jag kan eliminera de där sista tre hålen.