SGF Tour

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4742
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Kodiak skrev:
kimf skrev:
Grattis till vinnaren av Svensktgolfforum GOLF TOUR 2014: Kodiak

Här är en sammanfattning av dom priser jag hittade utannonserade i tråden:
- 3 dussin Pro V1 A-klass till vinnaren (joakimhalvarsson)
- 2 dussin till segraren (kimf)
- 1 dussin till jämnast poängsnitt över säsongen (kimf)
- Ett par dussin NXT Tour loggo-bollar (Sandstream)
- Några Viasat golf kort (kimlidberg)

Vet ej hur vi bäst löser utdelningen av priser men bäst är väl att den som ska ge priset kontaktar den som ska ha priset via PM, eller här i tråden.


// Tävlingsledningen, via Kim.
Kul att vinna men tråkigt att joakimhalvarsson verkar ha lämnat forumet för priset har uteblivit helt :([/quote]

Jag tror det är så att han bor och jobbar utomlands just nu. Testa att maila honom så får du nog svar så fort han har tid.
Kodiak
Inlägg: 48
Blev medlem: 10 maj 2014, 22:50
Ort: Sundsvall

JohanAdministratör skrev:
Kodiak skrev:
kimf skrev:
Grattis till vinnaren av Svensktgolfforum GOLF TOUR 2014: Kodiak

Här är en sammanfattning av dom priser jag hittade utannonserade i tråden:
- 3 dussin Pro V1 A-klass till vinnaren (joakimhalvarsson)
- 2 dussin till segraren (kimf)
- 1 dussin till jämnast poängsnitt över säsongen (kimf)
- Ett par dussin NXT Tour loggo-bollar (Sandstream)
- Några Viasat golf kort (kimlidberg)

Vet ej hur vi bäst löser utdelningen av priser men bäst är väl att den som ska ge priset kontaktar den som ska ha priset via PM, eller här i tråden.


// Tävlingsledningen, via Kim.
Kul att vinna men tråkigt att joakimhalvarsson verkar ha lämnat forumet för priset har uteblivit helt :(
Jag tror det är så att han bor och jobbar utomlands just nu. Testa att maila honom så får du nog svar så fort han har tid.[/quote]

Jag har PM:at utan svar hans mail har jag inte...
ricky
Inlägg: 161
Blev medlem: 03 jul 2014, 19:34

Blir det en favorit i repris i år eller? Tycker att 4:e maj är ett bra datum för att dra igång årets upplaga utav SGF Tour-2015!
Då bör väl de flesta vara redo och inspelade efter vinterns uppehåll? :)
En usel dag på Golfbanan är i alla fall bättre än en kanondag på jobbet!
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

haha detta har jag glömt. vart fan e mitt viasatkort? ;) hahahaha

jag kan ta dina gamla stickor oxå Kim :D



Maj låter väl ok. kanske lite tidigt beroende på förberedelser? hur ligger allt till?
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Användarens profilbild
kimf
Inlägg: 271
Blev medlem: 04 jun 2014, 10:31
Ort: Farsta, Stockholm, Sweden
Kontakt:

Hm. Känns som jag har lite bollar att skicka iväg, det här med tillskott i familjen osv.

Får göra ett inköp vid löning och stå vid mitt ord (bättre jätte jätte sent än aldrig hoppas jag)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kodiak
Inlägg: 48
Blev medlem: 10 maj 2014, 22:50
Ort: Sundsvall

kimf skrev:Hm. Känns som jag har lite bollar att skicka iväg, det här med tillskott i familjen osv.

Får göra ett inköp vid löning och stå vid mitt ord (bättre jätte jätte sent än aldrig hoppas jag)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Låter trevligt, bättre sent än aldrig som sagt. Än så länge har jag fått 1 dussin av 6 utlovade och inget Viasat-golf kort så plus i kanten till dig...
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Har vi några planer på hur årets säsong kommer se ut?
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
mr.barno
Inlägg: 64
Blev medlem: 27 jun 2014, 21:46

Hur ligger det till med intresset? Jag tycker detta känns som en kul grej och det känns väl som att vi är en del fler nu?
http://www.greenfeeguiden.com - din guide i greenfee djungeln
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Vi har ju lite att ta hänsyn till när det gäller planerandet:

För det första var det väl Kim F som höll i mycket av det administrativa i fjol, uppdaterade resultatlistor med mera och sammanställde allas resultat varje vecka och så. Genom sitt egetsnickrade program om jag inte minns fel? Är Kim på för den utmaningen i år igen, som sägs lär vi vara betydligt fler får vi hoppas och det lär vara mycket mer jobb i veckan i så fall.

Startdatum bör ju beslutas ganska snart - Personligen tycker jag vi ska vänta ytterligare några veckor för att åtminstone ge oss på en lite mer nordlig breddgrad möjlighet att vara med från start. Mitt förslag är andra veckan i maj även om jag vet att det är långt i från garanterat för mig då t.ex. men samtidigt har vi ju i södra Sverige varit igång länge så lite av en kompromiss är väl på sin plats?

Eventuella regeländringar samt priser bör förslagsvis vara klara redan innan start så att alla är "på det klara" med vad det är som faktiskt gäller anno 2015?

Kort och gott tror jag det är för mycket jobb för att en person ska hålla i det och antingen skulle det vara bra med en grupp frivilliga som vill hjälpas åt eller om någon tapper själ vill ta på sig allt jobb själv.
Skriv svar