I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
Erikxson

Sandstream skrev:Blev det lunch på Bro-Hof. Banorna ser ut att vara i kanonskick! 8-)
Åt du gädda? :lol:
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Wolfsheim

Trött man blir på vissa ibland. Gick ut på en träningsrunda idag på hemmabanan åredan på hål två så kommer jag ikapp 4bollen som gick ut 30!!!! minuter innan mig å ingen gått ut imellan. Ska tilläggas oxå att hål ett är en par 3a, så de borde va iaf ngt längre fram. Skitsamma tänkte jag. Jag går igenom på trean typ.
GLÖM DET...
-Du som går själv har ingen rätt att gå igenom, fick man som svar. Vi behöver ej låta dig gå före.
Well then, fuck off då för fan.

Väntade in 2bollen som var efter mig å berättade om vad d sagt. Jag hade en ide. Vi gick ihop å kom snabbt ikapp den lama 4bollen. Sa till dem att nu e vi tre som e snabbare å då borde vi få gå igenom. Då minsan gick d bra att släppa igenom. Sen spelade vi 3 ett hål tillsammans å sen drog jag iväg ensam igen.

Frikking morons asså.
Hur ser reglerna ut för detta? Borde man säga till om detta eller gjorde d rätt?

Själv tycker jag iaf att sunt förnuft och lite etikett borde räcka, å låta snabbare bollar gå igenom. Speciellt när denna 4boll tog frukstansvärd tid på sig. Tror inte d ens klarar banans 18 hål på 6h.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
trippelhej

Spela själv är alltid jobbigt, brukar nästan alltid spela med flera bollar.
ricky

Visst är det störande när långsamma bollar inte släpper igenom (om det är fritt fram efter) men går man ut ensam eller som en tvåboll får man räkna med att vänta lite. Vissa stoppklossar borde dock inte få gå ut mellan 07-14 då de stoppar upp hela banan med sitt långsamma spel...
En usel dag på Golfbanan är i alla fall bättre än en kanondag på jobbet!
Användarens profilbild
Sandstream

Erikxson skrev:
Sandstream skrev:Blev det lunch på Bro-Hof. Banorna ser ut att vara i kanonskick! 8-)
Åt du gädda? :lol:
Nej, det blev torsk men jag vet vad du menar :lol:

Kotte Broberg med flickvän och en kille från svenska touren var där och tränade 8-)
Användarens profilbild
Sandstream

ricky skrev:Visst är det störande när långsamma bollar inte släpper igenom (om det är fritt fram efter) men går man ut ensam eller som en tvåboll får man räkna med att vänta lite. Vissa stoppklossar borde dock inte få gå ut mellan 07-14 då de stoppar upp hela banan med sitt långsamma spel...
De borde inte få gå ut 07-22 ;)
Wolfsheim

Räkna med att vänta lite, ja självklart.
Men jag räknar inte med att vänta i typ 10 min /hål pga att dessa grumpy old men bestämt sig för att vägra släppa igenom en ensam spelare.

D gick ju ut tex 30min innan mig å ändå fick jag redan vänta på att slå andra slaget på HÅL TVÅ.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Brunleif

Wolfsheim skrev:Räkna med att vänta lite, ja självklart.
Men jag räknar inte med att vänta i typ 10 min /hål pga att dessa grumpy old men bestämt sig för att vägra släppa igenom en ensam spelare.

D gick ju ut tex 30min innan mig å ändå fick jag redan vänta på att slå andra slaget på HÅL TVÅ.
Jag håller med dig om att det är bedrövligt dåligt att de inte släpper igenom.
Sen att använda argument som "vi behöver inte för du spelar ensam" är bara helt sjukt.
Ungefär som att man ska bli straffad för att man antingen inte har någon att spela med eller för att man trivs med sig själv.
Det lär inte få någon effekt att skvallra till klubben, så släpp det och hoppas på att slippa dem i fortsättningen.

Som en parentes hade jag blivit vansinnig om jag spelade med någon som hade det synsättet. Vi spelar väl för att ha roligt, det kan aldrig vara roligt att bli jagad och är det verkligen inte att ständigt vänta.
Driver: Adams Speedline Fast 12LS, Accra Dymatch 2.0 M5 43"
Spoon: Adams Fast 12 13* Fubuki Alpha X-stiff
Trä 5: Nike Covert 17* Kuro Kage X-stiff
J: Mizuno MP58 4-7 MP68 8-PW Royal PX 6.5
W: Callaway X-forged 50, 54, 58
P: TaylorMade Balero Spider
MaxP
Kontakt:

"Du har ingen rätt om du spelar ensam" är ju en gammal vett och etiketts grej som finns kvar sedan tiden då golfbanorna vara knökafulla. Då varje tid ofta var bokad och bollrännorna som fanns skulle undvika att en och tvåbollar tog en massa plats. Tyvärr har inte vissa spelare idag insett att det finns tid och plats för ensamma spelare idag. Det finns inga regler varesig åt ena eller andra hållet men många lever i dag kvar i det förgångna, många av dessa i det äldre "gardet".
Erikxson

Det går så snabbt att släppa igenom en ensam boll att det knappt märks.
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Skriv svar