App till att mäta längd på slagen?

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

donballe skrev:Eftersom att man vill mäta längden med samma boll man spelar med så måste han ändå knalla ut och hämta de 65 bollar han slagit ut för att få ett snitt av 5 bollar med varje klubba. Om han nu inte tränar på en range med den bollen han spelar på.
Upplever personligen ingen större skillnad för wedgar och järn med rangebollar men min klubb kanske har bra bollar.

Vore kul att ställa sig och slå 10 olika bollar med samma klubba och se hur stor skillnaden blir för en amatör.
Delmar78
Inlägg: 4
Blev medlem: 23 apr 2015, 11:55

Tack för alla svar!

Golf frontier finns tyvärr bara till andriod, synd.

Vill helst undvika att köpa en kikare annars förstår jag så klart att det varit det smidigaste.

Har funderat mycket på en radar också, som ES12 eller ES14.

Men en app hade varit så smidigt bara, funktionen finns i Golfshot appen men tyvärr bara när man är ute på banan och inte på ev. övningsområde.

Ska testa runkeeper faktiskt.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Delmar78 skrev:Tack för alla svar!

Golf frontier finns tyvärr bara till andriod, synd.

Vill helst undvika att köpa en kikare annars förstår jag så klart att det varit det smidigaste.

Har funderat mycket på en radar också, som ES12 eller ES14.

Men en app hade varit så smidigt bara, funktionen finns i Golfshot appen men tyvärr bara när man är ute på banan och inte på ev. övningsområde.

Ska testa runkeeper faktiskt.
Varför vill du inte köpa en kikare? Bästa köp en golfare kan göra nästan.

Es12 eller 14 tycker jag är pengar i sjön däremot.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev:Varför vill du inte köpa en kikare? Bästa köp en golfare kan göra nästan.
Ord!
Personligen ser jag det som ett utmärkt hjälpmedel, klart överlägset alla typer av appar och GPS-klockor.
Delmar78
Inlägg: 4
Blev medlem: 23 apr 2015, 11:55

Känner verkligen inget behov av en kikare, tycker Golshot appen klarar av att visa avstånd väldigt bra plus att man kan föra statistik. Blir liksom en manick till att kånka på.

Väntar absolut med att köpa en radar till de är mer utvecklade pch de mer avancerade har sjunkit i pris, ser stor potential i en sådan varjefall om man vill gå på djupet.

Men tack än en gång för alla svar angående topic.
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Körde med appar och sånt förut, men en kikare är ju helt perfekt. Du kan ju ta vilket mått du vill på banan. Enda nackdelen är vid doglegs eller om det är träd i vägen men det är så få gånger.
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
donballe
Inlägg: 240
Blev medlem: 26 mar 2015, 08:32

Sandstream skrev:
donballe skrev:Eftersom att man vill mäta längden med samma boll man spelar med så måste han ändå knalla ut och hämta de 65 bollar han slagit ut för att få ett snitt av 5 bollar med varje klubba. Om han nu inte tränar på en range med den bollen han spelar på.
Upplever personligen ingen större skillnad för wedgar och järn med rangebollar men min klubb kanske har bra bollar.

Vore kul att ställa sig och slå 10 olika bollar med samma klubba och se hur stor skillnaden blir för en amatör.
Min range har Callaway. Det är större skillnad än du kan tro. Gör en ball fitting så får du se, jag lovar dig att du kommer bli förvånad.



Om du inte vill köpa en kikare och slår "hyffsat rakt" kan du använda dig utav banmarkeringarna. Smyg ut en sen kväll när det är lite folk på banan och sök upp 200 alt 225 meters plattan. Slå slag in mot green och stega från den närmaste plattan. Men då är vi där igen som med de olika bollarna, det kommer bara ge en fingervisning.

Du kan säkert ladda ner någon app som visar gps-kordinaterna sen spara dom, slå och söka upp de nya kordinaterna där bollen ligger. Men det låter omständigt. Fråga din pro eller en kompis om du får låna kikare en kort stund.
Skriv svar