I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Efter att ha gått några träningsrundor så har jag satt upp delmål idag som jag tror skulle hjälpa mig i min golfresa mot målet.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Går resan söderut, Danmark och Legoland bland annat men nästan inga golfklubbor med. Semester kallas det tydligen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Idag har jag kollat/jobbat på reverse spine, axelplan och översving. Brantare axel plan ser bättre ut men fy vad obekvämt, känns som jag behöver en klubba som är hälften så lång. Speglarna visar fel bild tycker jag, när jag filmade i slutet såg det inte så bra ut som jag trodde. Jag är nog på rätt spår men behöver få ner svingen en hel del och få huvudet mera bakom bollen. Tycker att en kortare sving blir så fruktansvärt kort och kraftlös.

Ska fortsätta imorgon med tänket överdriva.

Bild

Bild
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Idag ska jag testa lite övingar här på hemnaplan. Dvs på gräsmattan på gården.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
donballe
Inlägg: 242
Blev medlem: 26 mar 2015, 08:32

.. eller igår så var Cobra på besök på klubben. Jag provade ut en ny driver och en spoon.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Konstaterar jag att nya WGC match-upplägget inte passade mig.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4742
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Idag snöar det i Gränna!!!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
ricky
Inlägg: 161
Blev medlem: 03 jul 2014, 19:34

6 grader och regn här, men har man bokat en golftid så har man! Förväntar mig ingen dunderscore men spel det blir det! :lol:
En usel dag på Golfbanan är i alla fall bättre än en kanondag på jobbet!
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

(Lördag), fick jag frågan om jag ville vara med och spela Seriespel Div.1.
Så nu har man ännu mer att träna för, känns dock att man är en bit bort från att vara med och bidra något i laget. Då man spelar på 8 i hcp och seriespelet körs scratch, vit tee. Men men, det fattades folk på klubben som vill vara med och tävla så då får man ställa upp.
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
obe
Inlägg: 133
Blev medlem: 04 jul 2014, 09:39

Wolfsheim skrev:Trött man blir på vissa ibland. Gick ut på en träningsrunda idag på hemmabanan åredan på hål två så kommer jag ikapp 4bollen som gick ut 30!!!! minuter innan mig å ingen gått ut imellan. Ska tilläggas oxå att hål ett är en par 3a, så de borde va iaf ngt längre fram. Skitsamma tänkte jag. Jag går igenom på trean typ.
GLÖM DET...
-Du som går själv har ingen rätt att gå igenom, fick man som svar. Vi behöver ej låta dig gå före.
Well then, fuck off då för fan.

Väntade in 2bollen som var efter mig å berättade om vad d sagt. Jag hade en ide. Vi gick ihop å kom snabbt ikapp den lama 4bollen. Sa till dem att nu e vi tre som e snabbare å då borde vi få gå igenom. Då minsan gick d bra att släppa igenom. Sen spelade vi 3 ett hål tillsammans å sen drog jag iväg ensam igen.

Frikking morons asså.
Hur ser reglerna ut för detta? Borde man säga till om detta eller gjorde d rätt?

Själv tycker jag iaf att sunt förnuft och lite etikett borde räcka, å låta snabbare bollar gå igenom. Speciellt när denna 4boll tog frukstansvärd tid på sig. Tror inte d ens klarar banans 18 hål på 6h.
”Du har samma rättigheter och skyldigheter som två-, tre- eller fyrbollar. Det är endast speltempot som avgör vem eller vilka som har företräde.”
Christina Rodman, förbundsdomare
http://www.golf.se/folja/nyheter/2014/2 ... iga-myter/

Du får väl ta med det numret av Svensk Golf och visa för denna otrevliga person nästa gång.
Nytt på bloggen: Slå 20 meter längre på en vinter

Ping G25 10.5 TFC 189D Tour S
Callaway X Hot 3Deep 14.5 PX 6.0
Taylor Made 11 Hybrid 3-18 Aldila RIP 65 S
Mizuno JPX EZ Forged XP105 S
Cleveland CG15 50, 54, 58
Odyssey White Hot Pro #2
Skriv svar