Det här är nog en fråga som det finns tusen svar till. Men jag tänkte det vore kul med en mer filosofisk fråga på forumet till skillnad från många andra väldigt konkreta frågor.
Man får svara fler gånger.
Jag själv spelar bland annat för att jag älskar tävlingsmomentet som finns i golf.
Du då?
Varför spelar du golf?
Im in it for the chix 
Började spela förra året för att jag nu fått tid att spela. Alltid gillat spelet golf och hade Seve som idol inom golfen när jag va liten kille. Numera har jag andra jag ser upp till inom sporten.
Har tidigare alltid hållt på med ngn form av lagsport, men gillar att utmana mig själv så golf passar utmärkt.

Började spela förra året för att jag nu fått tid att spela. Alltid gillat spelet golf och hade Seve som idol inom golfen när jag va liten kille. Numera har jag andra jag ser upp till inom sporten.
Har tidigare alltid hållt på med ngn form av lagsport, men gillar att utmana mig själv så golf passar utmärkt.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Hemmaklubb Albatross Gk
Helt klart tävlingsmomentet och dom roliga rundorna med polarna som gör att man fortsätter.
Efter en dålig runda vill man tillbaka och spela bättre, och efter en bra runda vill man tillbaka och göra det bättre!
Efter en dålig runda vill man tillbaka och spela bättre, och efter en bra runda vill man tillbaka och göra det bättre!
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish

Sportens allra största tjusning är enligt mig dynamiken och variationen i och med att alla golfbanor bjuder på helt unika utmaningar, varje enskild runda är den andra olik hela vägen ner på på slagnivå. Att aldrig riktigt veta hur dagens runda ska bli innan man teear ut, är det allra härligaste för mig. Än så länge, eftersom jag spelat så kort tid, är det inte tävlingsmomentet i sig som attraherar mig, även om man redan börjar bli lite tjurskallig över dåligt spel o.s.v.
Zoomar man ut lite är förstås kombinationen av att vara ute i naturen, motionera, umgås med trevligt folk medan man spelar och få pausa verklighetens bekymmer och krav under några timmar är något som jag tror både förgyller och förlänger livet.

Zoomar man ut lite är förstås kombinationen av att vara ute i naturen, motionera, umgås med trevligt folk medan man spelar och få pausa verklighetens bekymmer och krav under några timmar är något som jag tror både förgyller och förlänger livet.
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
- JohanAdministratör
- Site Admin
För att utmana mig själv i någon sport och att kunna bli bättre...
Kanske låter det dumt från någon som jobbar med sporten. Men jag spelar golf för jag aldrig hade något val som liten - alla i släkten spelade och praktiskt taget drog med mig i början. Många gånger var jag nära att sluta helt och hade ett uppehåll på två år bland annat. Men varför jag fortsatte kan jag aldrig riktigt svara på. Jag gillar sporten än idag och tycker varje dag är fascinerande, mer är det nog inte...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Sandstream
Jag spelar golf för att det är svårt och för att den perfekta rundan inte finns.
Inom de flesta andra sporter har du en eller flera motståndare som påverkar ditt resultat. I golf är du själv och kan aldrig skylla på någon annan. Du mäter din kunskaper mot banan och det finns ingen gräns för hur bra du kan bli. Känslan efter ett perfekt slag är lika ljuv som det dåliga slaget är bittert. På ett par minuter kan man gå från att älska sporten till att hata den och allvarligt fundera på att lägga av.
Den sociala biten är också viktig för mig. Att kunna umgås ett par timmar, garva, berömma och häckla varandra.
Samtidigt uppskattar jag att det är en sport man kan utöva helt själv när som helst om man vill.
Inom de flesta andra sporter har du en eller flera motståndare som påverkar ditt resultat. I golf är du själv och kan aldrig skylla på någon annan. Du mäter din kunskaper mot banan och det finns ingen gräns för hur bra du kan bli. Känslan efter ett perfekt slag är lika ljuv som det dåliga slaget är bittert. På ett par minuter kan man gå från att älska sporten till att hata den och allvarligt fundera på att lägga av.
Den sociala biten är också viktig för mig. Att kunna umgås ett par timmar, garva, berömma och häckla varandra.
Samtidigt uppskattar jag att det är en sport man kan utöva helt själv när som helst om man vill.
För att när man slår det där perfekta slaget, då bollen fullkomligt exploderar från klubban och får den där perfekta bollbanan. Oslagbar känsla!
Driver: Titleist TS2 Project X Hzrdus 6.5
Spoon: Titleist TS3 Project X Hzrdus 6.5
Hybrid: Cobra Fly-Z 22° S
Järn: Titleist AP2 714 S300
Wedge: Vokey SM07 52°, 56°, 60°
Putter: Scotty Cameron Newport 2
Boll: Titleist PRO V1
Spoon: Titleist TS3 Project X Hzrdus 6.5
Hybrid: Cobra Fly-Z 22° S
Järn: Titleist AP2 714 S300
Wedge: Vokey SM07 52°, 56°, 60°
Putter: Scotty Cameron Newport 2
Boll: Titleist PRO V1
Jag började spela för jag tyckte det verkade vara kul när jag var liten, sen började jag något år senare, och jag har fortsatt för det var väldigt roligt och sen var det även så att man Kan spela golf tills man är säkert 70 år och äldre, själv är jag just nu 14 år