Speedgolf

Här snackar vi allmänt om golf...
Speedgolf
Inlägg: 13
Blev medlem: 09 sep 2014, 08:46

KinG-NothinG skrev:Vilken nivå av golf spelar du om du spelar "på riktigt" (ursäkta uttrycket) ? Eller finns inte tålamodet till det?
Fram till i år har jag inte spelat sedan 2007, har länge pendlat innan det på 0-1 i hcp och nu är jag på 2 (dock slutat bry mig). Tog upp golfen i år för att testa speedgolf och tyckte det var betydligt roligare och som skrivit tidigare, nytta med nöje. Idag är jag bättre på springgolf än på vanlig golf eftersom jag inte har tålamodet, får helspärr redan på ettan. Det är väl nackdelen om man testar speedgolf och fastnar så tycker man det går rätt långsamt att gå.

Fördelen med min speedgolf är att jag alltid slagit långa järn bra och järn 5 passar mig, suger på allt som är metalwoods.
Järn: Titleist MB 714 järn 5, X100.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4706
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Puttat du med femman då också? Är det unikt inom speedgolf?


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Du måste vara grym på '3 klubbor' tävlingar!
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Speedgolf
Inlägg: 13
Blev medlem: 09 sep 2014, 08:46

JohanSGF skrev:Puttat du med femman då också? Är det unikt inom speedgolf?
Det fanns en spelare i förra VM som spelade med enbart J6, tror han gjorde 85 slag >50 min.

Jag puttar med J5, har alltid tränat på att knacka puttar med SW och knappt någon skillnad mot J5. MEN, en bladklubba är mycket bättre att "putta" med än en tåhäl, dels mindre offset och rakare edge. o.s.v.

I speedgolf har man ändå inte tid att läsa puttlinje så jag anser det vara smålyx och onödigt att ha med en putter. Visst, kraftigt ondulerade greener är kanske en annan sak men normala greener är hanterbara.

Allt handlar ju vad man själv tror på, jag tror på att jag kan spela precis lika bra med en klubba såsom med 4-5 klubbor. Det spara jag 3-5 min på under 18 hål. SW eller PW är nästa klubba som jag skulle vilja ha med mig.
Järn: Titleist MB 714 järn 5, X100.
Speedgolf
Inlägg: 13
Blev medlem: 09 sep 2014, 08:46

Om ni vill testa speedgolf och har vägarna förbi Oskarshamn den 13 juni så är det SM i speedgolf. Det finns olika klasser och även en utan att man ska räkna score utan bara tid. Läs mer på http://www.speedgolf.nu
Järn: Titleist MB 714 järn 5, X100.
Skriv svar