Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Själv har jag alltid burit och det finns ju goda anledningar som att man kan gå överallt osv. Men tyvärr är nog en stor anledning till att jag gör det att det känns mer "riktigt" eller vad man ska kalla det för.
Har egentligen aldrig ångrat att jag burit. Var väl den gången jag spelade fyra rundor under en och samma dag som det var lite väl segt på slutet Jobbigt är det inte direkt tycker jag annars och det där med att det ska vara tråkigt att hiva upp och ner den hela tiden har jag aldrig ens tänkt på så det kan iaf inte vara något större problem för mig.
Tycker heller inte att det är något större problem när det regnar även om jag gör det mesta för att undvika att spela i det. Blåser det inte mycket är det bara att slänga ner paraplyet på marken på valfritt ställe. Blåser det mer så stoppar jag bara ner det uppfällt bland resten av klubborna. Skyddar ju t o m dem lite extra från regnet då.
Det goa med vagn är ju just att du kan ha en duktigt rymlig bag med såväl ombyte, vätska, bollar, skor och mer. Och dessutom ha scorekortet på vagnens "lock" och allt på ett tillgängligt och smidigt sätt.
Båda har sina fördelar och nackdelar, men sedan jag började köra vagn har jag märkt att tröttheten i svanken är inte alls samma efter 18 (och i synnerhet 36) hål som när man bär.
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60 Fw3: TaylorMade M1 2017 Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60 Putter: Piretti Cottonwood II HCP: 15,2
Jag har burit fram tills ifjol, (eller om det var två år sen). Jag provade låna en vagn när jag skulle köra en 36-håls tävling i 30graders hetta.
Tänkte sen att jag skulle växla mellan vagn och bärbag, men man har så mycket grejer som ska flyttas över varje gång så det blev bara att man tog vagnen.
Sen så tyckte jag mig spela bättre i slutet på ronderna, och det var inte så långt som man trodde att gå runt greenen. Så vagnen är ett måste idag, kan kanske bli så att man går tillbaka och bär någon gång i framtiden, men det är efter att man har fått lite bättre fysik.
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41" Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0 Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500 HCP: 3-ish
Har aldrig spelat mer än 18 hål på en dag vad jag vet men det vore kul att testa 36 med bärbag och se vad kroppen säger
Precis som det skrivits om tidigare så är vagn under riktigt varma dagar och med paraplyet uppfällt faktiskt rätt skönt, dessutom så bränner man sig inte lika illa och det går bra att bära med sig rejält med vätska osv. har man utrymme så utnyttjar man det väldigt enkelt och smidigt.
en annan sak är att jag då haft en blöt handduk under paraplyet för att torka av och svalka mig själv vilket är riktigt behagligt och gör att man är skapligt skarp i skallen på slutet av en runda, är det sol så är man ju ofta lite tröttare i skallen på slutet vilket ibland innebär en del sämre beslut.
Har spelat 36 och 27-håls tävlingar i 30 graders värme och där är vagn oslagbart skulle jag vilja påstå!
Jag har gått motsatt väg.
Jag har burit i stort sett hela mitt liv. Jag håller med dig kring fördelarna med bärbag, snabbare gångväg, smidigare placering av bagen med mera.
Men det främsta skälet till att jag nu kör vagn är energibesparingen. Speciellt på helger när rundorna ofta tar +4 timmar tycker jag det är skönt dra istället.
Spelade i regn i går kväll och det är klart bökigare med paraplyet. Har ju en silencer-modell så det är bara hålet för puttern som passar paraplyet, vid andra slag får man försöka trycka fast det mellan klubbor och remmar.
Om jag vet att det ska regna blir det nog vagn i fortsättningen.
Från runt 18 års ålder har jag praktiskt taget alltid burit och kommer att fortsätta göra det så länge jag kan (bortsett från de få gånger jag har caddie). Jag har faktiskt en grundtanke att orkar du inte bära i 18 hål utan att scoren påverkas negativt så behöver du jobba på din kondis. Kan det vara bekvämare med vagn, säkert när det gäller vissa delar, men inte i längden. Friheten med bärbag är underbar. Har du därtill en i lagom storlek för dina behov så ser jag inga problem.
Därtill har jag alltid varit killen som kör dubbla regnhandskar och ett ordentligt regnställ (ibland till och med sydväst) om det befaras regn och då slipper jag ens försöka hålla saker och ting torra och kan låta alltihop bli blött. Något jag rekommenderar er som tycker det är tufft (har även spelt i gummistövlar två gånger i Norge, även diskhandskar är grymt).
Nuförtiden tävlar jag inte mer än KM vanligen och spelar jag så blir det en pen-bag på ryggen för att göra det lite enklare.