Tappar du tekniken på banan?

Här snackar vi allmänt om golf...
Alm
Inlägg: 35
Blev medlem: 15 maj 2015, 15:32

Har samma problem.
Allt flyter på när man står på ranchen med en hård matta som underlag.

Jag upplever det som att jag har en rädsla att duffa bollen på mjukare underlag och därför slår jag ofta bollen väldigt tunt.

Lösning: Träna mer... :)
Driver:Mizuno JPX EZ 10,5° Spoon:Mizuno JPX EZ 15° Hybrid:Mizuno JPX EZ 19° Järnklubbor:Mizuno MP-62 3-PW Wedgar:Mizuno T7 Blue 52°, 58° Putter:Odyssey (gammal modell) HCP:4.5
Hemmaklubb: Öregrunds GK
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Alm skrev:Har samma problem.
Allt flyter på när man står på ranchen med en hård matta som underlag.

Jag upplever det som att jag har en rädsla att duffa bollen på mjukare underlag och därför slår jag ofta bollen väldigt tunt.

Lösning: Träna mer... :)
Framförallt från gräs. Mattorna är för förlåtande och det som känns okej där blir lätt en duff på banan.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Ur en inlärningssynpunkt - har ni frågat er själva om ni tränar rätt?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

Jag känner igen det. Jag tenderar att bli stelare och allra främst slutar jag skifta vikten från höger till vänster genom svingen, vilket förstör bollträffen och genererar duffar för mig. På rangen fungerar detta nästintill av sig själv. Jag tror att det är mentala spärrar som sätter in, när varje slag är på allvar. Ungefär som man kan alla svar på Vem Vet Mest hemma i soffan, men det låser sig i skarpt läge.
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Alm
Inlägg: 35
Blev medlem: 15 maj 2015, 15:32

MaxP skrev:Re: Tappar du tekniken på banan?
av MaxP » 20 maj 2015, 15:29

Ur en inlärningssynpunkt - har ni frågat er själva om ni tränar rätt?

Faktiskt inte, då jag är otroligt dålig på att träna på mina faktiska problem och istället ändrar om hela svingen eller liknande.

Men det blir förhoppningsvis ändring på det iår då jag faktiskt kan gilla läget att stå på ranchen, tidigare har jag tränat under pågående golfrunda då jag avskytt ranchen.
Driver:Mizuno JPX EZ 10,5° Spoon:Mizuno JPX EZ 15° Hybrid:Mizuno JPX EZ 19° Järnklubbor:Mizuno MP-62 3-PW Wedgar:Mizuno T7 Blue 52°, 58° Putter:Odyssey (gammal modell) HCP:4.5
Hemmaklubb: Öregrunds GK
Skriv svar