Golfresan för gänget

Här snackar vi allmänt om golf...
MoseliusBo
Inlägg: 19
Blev medlem: 05 maj 2014, 20:46

Hej,

Vi är ett gäng som i år drog igång en förhoppningsvis återkommande resa. Vi gör så att vi lägger 600:- var i månaden till ett gemensamt konto som alla betalar in till. Detta för att alla ska "binda" upp sig och inte dra sig ur när det väl gäller samt att det är skönt att inte betala hela resan på en gång. Vi har som avsikt att åka en weekend på våren samt en på hösten. Inte nödvändigtvis utomlands utan vi eftersöker bra golf och där allting ingår så att det flyter på smidigt.

Det jag nu undrar är om någon av er där ute har tips på ställen att åka till. Som sagt är golfen i fokus men självklart är det trevligt med god mat och dryck därtill. Vi var på Ekerum i våras och det var perfekt. 6 rundor på 4 dagar och vi behövde inte lämna anläggningen en enda gång.


Någon som har tips?
"Spela inte för mycket golf. Två rundor per dag är nog."
"Ge aldrig en golfspelare ett ultimatum om du inte är beredd att förlora."

// Harry Vardon
Albatross
Inlägg: 152
Blev medlem: 11 maj 2014, 18:05

Var på ett ställen utanför Henlsingör som hette Simon Golf för nåt år sen.
Jäkligt fin bana, 27 hål där de gjorde en ny 18 hålsslinga varje dag.
Finns möjligheter att bo över och käka. Tror vi hade nåt paket med boende.
Finns även andra ställen i Danmark som kanske skulle funka.
Jämfört med Ekerum tyckte jag denna bana både var roligare och finare.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Personligen tycker jag att Lannalodge strax utanför Örebro är en outforskad guldklimp vad gäller boende, mat och golfspel.
MoseliusBo
Inlägg: 19
Blev medlem: 05 maj 2014, 20:46

MaxP skrev:Personligen tycker jag att Lannalodge strax utanför Örebro är en outforskad guldklimp vad gäller boende, mat och golfspel.

Där har vi varit och det är absolut en trevlig anläggning. Dock är det bara 18 hål. Alltid trevligt med 36 för omväxling..
"Spela inte för mycket golf. Två rundor per dag är nog."
"Ge aldrig en golfspelare ett ultimatum om du inte är beredd att förlora."

// Harry Vardon
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

MoseliusBo skrev:
MaxP skrev:Personligen tycker jag att Lannalodge strax utanför Örebro är en outforskad guldklimp vad gäller boende, mat och golfspel.

Där har vi varit och det är absolut en trevlig anläggning. Dock är det bara 18 hål. Alltid trevligt med 36 för omväxling..
Då slår jag ett slag för Hooks Herrgård och Hooks Golfklubb istället!
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev:Personligen tycker jag att Lannalodge strax utanför Örebro är en outforskad guldklimp vad gäller boende, mat och golfspel.
Så fort jag hör eller läser om Lannalodge tänker jag på deras reklam där en kille puttar med flaggan i. Är det ett tecken på att man kanske ska slappna av lite? :P

Bra tråd för övrigt! Kul att höra vad folk tycker om olika ställen!
MoseliusBo
Inlägg: 19
Blev medlem: 05 maj 2014, 20:46

MaxP skrev:
MoseliusBo skrev:
MaxP skrev:Personligen tycker jag att Lannalodge strax utanför Örebro är en outforskad guldklimp vad gäller boende, mat och golfspel.

Där har vi varit och det är absolut en trevlig anläggning. Dock är det bara 18 hål. Alltid trevligt med 36 för omväxling..
Då slår jag ett slag för Hooks Herrgård och Hooks Golfklubb istället!

Det låter bättre :) Definitivt värt att kolla upp.

Tackar!
"Spela inte för mycket golf. Två rundor per dag är nog."
"Ge aldrig en golfspelare ett ultimatum om du inte är beredd att förlora."

// Harry Vardon
Skriv svar