Fråga instruktören!

Här snackar vi träning och övningar...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Nicklas33 skrev:Samma rutin varje gång; fram till bollen och markera. Läsa greenen bakifrån och från andra sidan hålet. När det är min tur så lägger jag tillbaka bollen och ställer mig först bakom och tar två övningsstroke, sen fram bredvid bollen och tar ett till innan jag ställer mig över bollen och puttar.
GÖr du samma sak när du tränar?
Nicklas33
Inlägg: 13
Blev medlem: 08 mar 2015, 18:51

Innan runda; Ja. Dock inte när jag står och har träningspass, då handlar det mer om mönsterträning och att följa samma rörelsemönster varje gång genom att öga samma sak måååååånga gånger.
In the bag:
Driver: Adams Fast 12 LS Fubuki 63 Tour Spec X-Flex
Spoon: Titleist 915 F
Hybrid: Adams Proto G
Järn: 4-5 Mizuno MP-54 och 6-PW Mizuno MP-4 KBS Tour X-Flex
Wedgar: Mizuno MP-T4 50/7 & 56/13 + Titleist Vokey 60/4
Putter: TM Spider
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Jag misstänker att det sitter i huvudet hos dig. Det säger jag visserligen efter att inte ha sett dig slå en enda putt vilket troligen hade gjort saker och tingannorlunda. Jag hade rekommenderat att du börjar dina putträningar med "Visa-kortet" googla så får du en väldigt bra förklaring! Se där om du är konsekvent ellr inte på missarna och återkom när du fått det svaret!
svalle
Inlägg: 176
Blev medlem: 11 jun 2015, 09:37

Tar upp en gammal tråd här, men jag har ett enda stort problem med min golf, och det är min sving, haha.
9/10 kommer jag utifrån och in. Vilket inte är ett så stort problem för det skapar en behaglig fade. Men ibland så går jag över den fina gränsen och det blir en kraftig slice istället.

Några råd?
WITB 2020
Driver: Ping G30 LS
Spoon: Callaway XR
Utility: TM Gapr Low
Hybrid: Adams Golf 20*
Järn: Taylor Made TP
Wedgar: Mack Daddy 4 52/10, 56/10, 60/10
Putter: Taylor Made Spider X
Boll: Pro v1 HCP: +0,4
HIO: 2
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Sätt en rangehink 30-40 cm bakom bollen. Svinga utan att träffa den!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Sätt en rangehink 30-40 cm bakom bollen. Svinga utan att träffa den!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Detta kan funka om det är spåret som är problemet.:


Sent from my iPhone using Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

svalle skrev:Tar upp en gammal tråd här, men jag har ett enda stort problem med min golf, och det är min sving, haha.
9/10 kommer jag utifrån och in. Vilket inte är ett så stort problem för det skapar en behaglig fade. Men ibland så går jag över den fina gränsen och det blir en kraftig slice istället.

Några råd?
Kolla över grepp och uppställning lite extra. Spelar du med ett väldigt svagt grepp blir du ofta lite känsligare till en slice. Samma sak om du gärna fuskar lite med uppställningen och kanske hamnar lite extra öppet med kroppen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
svalle
Inlägg: 176
Blev medlem: 11 jun 2015, 09:37

MaxP skrev:
svalle skrev:Tar upp en gammal tråd här, men jag har ett enda stort problem med min golf, och det är min sving, haha.
9/10 kommer jag utifrån och in. Vilket inte är ett så stort problem för det skapar en behaglig fade. Men ibland så går jag över den fina gränsen och det blir en kraftig slice istället.

Några råd?
Kolla över grepp och uppställning lite extra. Spelar du med ett väldigt svagt grepp blir du ofta lite känsligare till en slice. Samma sak om du gärna fuskar lite med uppställningen och kanske hamnar lite extra öppet med kroppen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Skulle tro att det har med min uppställning att göra. Ska köpa lite aimsticks för att enklare kunna se hur fan jag siktar. Misstänker att jag har en uppställning för en slice/fade vilket inte är optimalt när man svingar utifrån och in.
WITB 2020
Driver: Ping G30 LS
Spoon: Callaway XR
Utility: TM Gapr Low
Hybrid: Adams Golf 20*
Järn: Taylor Made TP
Wedgar: Mack Daddy 4 52/10, 56/10, 60/10
Putter: Taylor Made Spider X
Boll: Pro v1 HCP: +0,4
HIO: 2
pone
Inlägg: 20
Blev medlem: 24 maj 2014, 15:20

Har problem med att jag slår för mycket ner på bollen, min angle of attack ligger runt -7 med järn och kanske -4,5 med driver vilket känns mindre bra. Vill ju ligga runt -4,5 med järn kanske och positivt med driver. Skulle behöva lite tips på övningar/tankesätt för att förbättra mina slag. Några idéer?
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

pone skrev:Har problem med att jag slår för mycket ner på bollen, min angle of attack ligger runt -7 med järn och kanske -4,5 med driver vilket känns mindre bra. Vill ju ligga runt -4,5 med järn kanske och positivt med driver. Skulle behöva lite tips på övningar/tankesätt för att förbättra mina slag. Några idéer?
Använd fokuseringen för just vad du vill uppnå. Visualisera att du slår upp med drivern och det kommer att vara lättare. Samma sak med järnen, visualisera att du kommer flackare till bollen. Dubbelkolla såklart även bollplaceringen i stansen, anpassa det efter vad du vill uppnå.
Skriv svar