Golfkikare

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Gött å veta att inte d e mina googlekunskaper som blivit skit, utan att det faktiskt knappt finns ngn som helst info :)
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
svalle
Inlägg: 176
Blev medlem: 11 jun 2015, 09:37

Kan bara nämna det att jag säljer en Bushnell Tour V3 här på forumet för ett ganska bra pris, tycker jag själv iaf :)
WITB 2020
Driver: Ping G30 LS
Spoon: Callaway XR
Utility: TM Gapr Low
Hybrid: Adams Golf 20*
Järn: Taylor Made TP
Wedgar: Mack Daddy 4 52/10, 56/10, 60/10
Putter: Taylor Made Spider X
Boll: Pro v1 HCP: +0,4
HIO: 2
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Sandstream skrev:Har kört min Bushnell V3 i ett år nu och är väldigt nöjd :)

Enda gången den inte har fungerat var när jag spelade i regn och inte märkte att facket den låg i blev vattenfyllt. Då slutade den först att fungera och sen började pin seekern vibrerar så jag fick skruva ur batteriet. Efter att ha torkat över natten funkade den utmärkt igen! :D
Ser att en del e-handlare skriver att den är waterproof men det stämmer inte, vilket jag konstaterade ovan. Bushnell själva skriver rainproof.
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Bumpar denna lite då jag fyller år i mars å då önskar mig cash till blandannat en golfkikare. Kommer väl ej få ihop allt för mycket men räknar runt 2500 kanske. (Släktingarna har en tendens att vilja ge massa konstiga mjuka paket)
Tips å ideer på kikare runt den siffran?
Spelar i glasögon om det e ngt att tänka på.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Wolfsheim skrev:Bumpar denna lite då jag fyller år i mars å då önskar mig cash till blandannat en golfkikare. Kommer väl ej få ihop allt för mycket men räknar runt 2500 kanske. (Släktingarna har en tendens att vilja ge massa konstiga mjuka paket)
Tips å ideer på kikare runt den siffran?
Spelar i glasögon om det e ngt att tänka på.
Har du glasögonen finns det en grej som hetter linsmått eller sådär. Är lite osäker men det måttet är jätteviktigt. För är det föe litet måste du ta va dig glasögonen för att se något. Det är alltså för hur nära en msåte vara.

Annars fanns det väl en i denna tråd, tror det var snadstream som la upp en undersökning. Men bushnell och pargate är väl ok. Har själv en nikon coolshot 20, dock inte kunnat testa een då det var en julklapp till mig sjäkv. Det den fick i recension var att den är lite långsam! :)
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Enligt dormy iaf ska nikon vara bra för brillosar som mig. Ligger rätt i pris oxå.
Att den e långsam låter ju inte kuk. Frågan e hur mycket långsammare den e. Skiljer det sig typ två sekunder per skjutning så e d ju ingen fara. Skiljer det sig upp mot tio inte lika kul. Ska kika på testerna lite närmare. Tack för hjälpen.

Andra som har lite tips å så?
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Skriv svar