Den stora tråden: Idag sköt jag...(dagens score)

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin

Sköt 75 idag och 79 igår på Kungsängen Queens. Båda rundorna 35 poäng.

Igår -1 på första nio sen +10 sista nio. Idag
+6 första nio och sen -1 sista nio.
Ska försöka kombinera ihop de där bra halvorna nästa gång!

Skickas från min iPhone via Tapatalk
svalle

Hollowind skrev:
kimf skrev:Du är i den optimala zonen för att ställa upp i all tävlingar du kan nu. Någorlunda högt hcp och har hittat slagen. Jag vann ett par tävlingar den sommaren jag gick ner från 28 till 16 kan jag lova!
Hehe jag kan tänka mig det! Det tråkiga är att jag är bara ledig vardagförmiddagar nu under sommaren, men det kan ju hända att det finns någon tävling som är klar relativt tidigt på dagen. Får kolla på det! :D
St Jörgen har väl en golfvecka med en tävling varje dag. Första tid brukar vara 8:00. Prata med tävlingsansvarig och begär tidig start :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
WITB 2020
Driver: Ping G30 LS
Spoon: Callaway XR
Utility: TM Gapr Low
Hybrid: Adams Golf 20*
Järn: Taylor Made TP
Wedgar: Mack Daddy 4 52/10, 56/10, 60/10
Putter: Taylor Made Spider X
Boll: Pro v1 HCP: +0,4
HIO: 2
Erikxson

Man fick skämmas när man lämna in scorekortet idag på tävlingen. Började riktigt bra med birdie, birdie. Då tänkte man att man skulle kanske kunna gå lågt idag. Sen på 3:an började helvetet braka lös.. treputt från 2m för bogey. På 4:an blev det två toppade slag vilket resulterade i bogey där med men på 5:an blev det en fin birdie.
Men efter att fått vänta i 15min på 6:ans tee så tappade jag farten. Hade nog inte en första boll i spel förrän på hål 14 (Förutom på par3:orna)..

Bild
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Användarens profilbild
Hollowind

svalle skrev:St Jörgen har väl en golfvecka med en tävling varje dag. Första tid brukar vara 8:00. Prata med tävlingsansvarig och begär tidig start :)
Stämmer bra, men de är så petiga med att man måste vara med på prisutdelningen om man vill ha några priser ;)
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin

81 idag på frös!
Höjdpunkt redan på hål 1 när jag var nära att göra albatross !

Skickas från min iPhone via Tapatalk
MaxP
Kontakt:

Lyckades spela 6 hål igår efter jobbet innan vi blev uppätna av knotten - Härlig stabil golf med två dubblar, två birdies och två par. Fascinerande sport.
Användarens profilbild
Sandstream

För ett par dagar sedan spelade jag mitt livs golfrunda under perfekta förhållanden på en av Sveriges bästa banor :)
Det var en runda där puttarna rullade i, det pushade järnet tog i trädet och studsade ut på fairway, det sneda utslaget hittades osv.

Sänkte mig från 9.9 till 8.3 :D
(Är väl medveten om att det lär bli höjningar kommande rundor men vetskapen om att spelet finns där är skön!)
Bilagor
castle.jpg
castle.jpg (140.4 KiB) Visad 6503 gånger
Erikxson

Sandstream skrev:För ett par dagar sedan spelade jag mitt livs golfrunda under perfekta förhållanden på en av Sveriges bästa banor :)
Det var en runda där puttarna rullade i, det pushade järnet tog i trädet och studsade ut på fairway, det sneda utslaget hittades osv.

(Är väl medveten om att det lär bli höjningar kommande rundor men vetskapen om att spelet finns där är skön!)
Fint närspel på sista nio. Roligt att spela bra på fina banor.

Det blev en runda i regnstänket idag på International GC. En del kluriga hål där man hade tjänat på att gå där en andra gång.
Dagens höjdpunkt var att spelkamraten först slog en spikrak drive rätt på green på 8:an 265m Par 4 ca 4-5m från hål. Sen slog jag en rejäl fade som landa framkant och rulla upp på rätt platå också för en 7-8m putt. Dock klev vi båda av med birdies..
Dagens fail var puttarna som vanligt: 36st.

Bild
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
trippelhej

Sandstream skrev:För ett par dagar sedan spelade jag mitt livs golfrunda under perfekta förhållanden på en av Sveriges bästa banor :)

Härlig runda.
MaxP
Kontakt:

Bra lirat!

Sent from my iPhone using Tapatalk
Skriv svar