I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
donballe

MaxP skrev:I dag avbröt jag min första runda på väldigt, väldigt länge på grund av folk som inte kan respektera ens lediga tid. Med mesta möjliga respekt vill jag bara påpeka att är jag ute och spelar själv eller med en familjemedlem föredrar jag att antingen bli kontaktad över telefon eller inte alls.
Vad menar du?
MaxP
Kontakt:

donballe skrev:
MaxP skrev:I dag avbröt jag min första runda på väldigt, väldigt länge på grund av folk som inte kan respektera ens lediga tid. Med mesta möjliga respekt vill jag bara påpeka att är jag ute och spelar själv eller med en familjemedlem föredrar jag att antingen bli kontaktad över telefon eller inte alls.
Vad menar du?
Spelare som kommer fram och frågar om teknik, vad jag har i shopen och så vidare.
Användarens profilbild
Burner

Häromdagen(lite sen här) sköt jag 88 slag(ett över hcp) på Bro-Bålsta, rätt okej med tanke på en dammkänning och nån boll out på ett annat hål.

Dock det mest störande eller trevligaste, var den Luleå-bo jag hade i bollen.
Det va en jäkla människa att slå fruktansvärt konsekvent rakt, med alla klubbor.
Puttningen hade han förvisso lite problem med, ny bana och snabba greener.

Men där hade man lite att jobba på, att kunna vara så konsekvent i sina drivar tex skulle jag ta alla dagar i veckan.
// I never claimed that I could play guitar.. but I look like a RockStar //
King Cobra Pro CB - Ping i-Series 1/2 Moon - Cobra AMP Driver Special Edition Orange
Användarens profilbild
Hollowind

MaxP skrev:Spelare som kommer fram och frågar om teknik, vad jag har i shopen och så vidare.
Hur kom det sig att du valde att avbryta rundan då? Kunde du inte säga att du inte var tillgänglig just nu och be honom/henne skicka ett mail så bokar ni in en ledig tid? :shock:
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
svalle

MaxP skrev:
donballe skrev:
Vad menar du?
Spelare som kommer fram och frågar om teknik, vad jag har i shopen och så vidare.
Själv skulle jag aldrig få för mig att gå fram till min PRO och fråga sådana saker när han är på banan. Vad vet jag, han kanske har en spellektion med någon och då kommer jag och tar dennes tid. Nej, pron pratar man i shopen med eller i telefon, och har man frågor om teknik, boka en lektion!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
WITB 2020
Driver: Ping G30 LS
Spoon: Callaway XR
Utility: TM Gapr Low
Hybrid: Adams Golf 20*
Järn: Taylor Made TP
Wedgar: Mack Daddy 4 52/10, 56/10, 60/10
Putter: Taylor Made Spider X
Boll: Pro v1 HCP: +0,4
HIO: 2
MaxP
Kontakt:

Hollowind skrev:
MaxP skrev:Spelare som kommer fram och frågar om teknik, vad jag har i shopen och så vidare.
Hur kom det sig att du valde att avbryta rundan då? Kunde du inte säga att du inte var tillgänglig just nu och be honom/henne skicka ett mail så bokar ni in en ledig tid? :shock:
Jag är kanske gammalmodig men när jag spelar golf vill jag vara fokuserad på golfen. De få gånger jag är ute ser jag till att vrida av telefonen till exempel för att ägna mig åt något jag tycker är roligt. Att bli störd av två olika personer på tre hål gjorde helt enkelt att jag tappade fokus på golfen och då inte var intresserad av att fortsätta.
Användarens profilbild
Sandstream

En del människor har inte den sociala kompetensen som krävs för att läsa av situationer och ta beslut om en diskussion kan inledas. De är fruktansvärt jobbiga och man får helt enkelt ignorera dem och ta konsekvenserna.

Skulle aldrig gå fram och prata med min tränare på banan, bara hälsa.
Användarens profilbild
Hollowind

MaxP skrev:Jag är kanske gammalmodig men när jag spelar golf vill jag vara fokuserad på golfen. De få gånger jag är ute ser jag till att vrida av telefonen till exempel för att ägna mig åt något jag tycker är roligt. Att bli störd av två olika personer på tre hål gjorde helt enkelt att jag tappade fokus på golfen och då inte var intresserad av att fortsätta.
Okej. Tråkigt att det blev så!
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Wolfsheim

Idag träning.
2draws 1fade repeat til u drop.

Behöver bli säkrare på draws då jag har en mer naturlig fade. Men vill man kunna komma närmare målen så behöver man båda.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
svalle

När jag ställer upp för en draw, stänger klubbhuvet, flyttar bak bollen samt mer vikt på vänster då går bolljäveln rakt.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
WITB 2020
Driver: Ping G30 LS
Spoon: Callaway XR
Utility: TM Gapr Low
Hybrid: Adams Golf 20*
Järn: Taylor Made TP
Wedgar: Mack Daddy 4 52/10, 56/10, 60/10
Putter: Taylor Made Spider X
Boll: Pro v1 HCP: +0,4
HIO: 2
Skriv svar