När jag började köpte jag det billigaste nybörjarsetet (1699:-) jag kunde hitta på Dormy Outlet i Ängelholm och funderar nu på att byta upp mig eftersom jag inte känner mig helt bekväm med mina nuvarande klubbor. (känns tunga och är inte så visuellt tilltalande) Dessutom har jag blivit av med min PW (glömde på banan och ingen lämnade in).
Utöver detta känner jag att standardgreppen kan vara aningen för litet för mig eftersom jag har problem att få till en skönt/bra grepp oftast innan jag ska slå. Har M+Large i handskar nu och gjorde ett test som visade att ja bör ha midsizegrepp (känns inte lönt att greppa om mina nuvarande eftersom jag troligtvis kommer byta snart ändå). Jag har i princip spelat 9-18 hål varje dag under hela min semester och försöker hela tiden förbättra mitt spel med inspelningar av sving/pitch/chippar.

Nog med bakgrundsfakta. Är det någon som har provat detta setet? https://www.dormy.se/golfset-135/wilson ... tal-142766 Blev rätt sugen eftersom jag gillar den matta finishen osv. Dessutom finns dom ju till ett rätt bra pris just nu

Tror ni att det kunde vara ett sett för mig? Planerar att sänka mitt HCP så fort som möjligt (kanske blir ett litet avbrott vid byte av klubbor men men).