Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jag kan bli smått förbannad när jag chippar i för par och inte birdie. Kan gå rundor där det går riktigt dåligt men ändå behålla lugnet för att dagen efter spela riktigt bra men bli fly förbannad när jag får ett dåligt slag.
Förra året så pratade pron med en av scratch spelarna, pron frågade mig(jag var bredvid) hur det gick och jag sa att det gick dåligt. Scratch spelaren sa "igår slog han här och slog från 100m och alla var inom 5-10m men var ändå inte nöjd.". Samma åe stod jag och två killar och slår mot en green, jag slår och skriker f@n... bollen stannar 2 meter ifrån.
Det som däremot stör mig något fruktansvärt är när någon säger bra slag och jag svarar nä och personen säger men du ligger ju på green.
Märker rätt ofta att folk kan störa sig på mig men jag ska f@n ha bollen som jag vill.
Wolfsheim skrev:I med bollen i hål på så få slag som möjligt. Sen hur den tar sig dit e ju olika. Klart jag vill slå bra slag, men en birdie e alltid en birdie.
En ful birdie är bättre än ett bra par
Skickat från min iPhone med Tapatalk
WITB 2020 Driver: Ping G30 LS Spoon: Callaway XR Utility: TM Gapr Low Hybrid: Adams Golf 20* Järn: Taylor Made TP Wedgar: Mack Daddy 4 52/10, 56/10, 60/10 Putter: Taylor Made Spider X Boll: Pro v1 HCP: +0,4 HIO: 2
För mig är det viktigt att sätta press på mig själv genom att inte vara nöjd med dåliga slag som ger bra resultat. En rond där jag är ute efter en så bra score som möjligt skiter man ju i hur bollen kommer i hål. Men om jag är ute efter att bli en bättre golfare vilket gäller nästan alla ronder vill jag inte vara nöjd med ett dåligt slag.
Är man nöjd med dåliga slag som ger bra resultat är det enligt mig stor risk att man inte pushar sig själv till att bli bättre. Iaf är det på det viset som jag fungerar.
Sandstream skrev:Kan delvis hålla med er men jag gör mycket hellre ett par bestående av 5 bra slag än 3 dåliga
Men vilket är skönast?
Syns ju inte i scorekortet eller på poängskörden
Ett bra par skänker mig mer glädje än en dålig birdie. Klart jag vill ha så låg score som möjligt men jag vet att det bara är tur om jag inte slagit bra slag
Golfprylar skrev:För mig är det viktigt att sätta press på mig själv genom att inte vara nöjd med dåliga slag som ger bra resultat. En rond där jag är ute efter en så bra score som möjligt skiter man ju i hur bollen kommer i hål. Men om jag är ute efter att bli en bättre golfare vilket gäller nästan alla ronder vill jag inte vara nöjd med ett dåligt slag.
Är man nöjd med dåliga slag som ger bra resultat är det enligt mig stor risk att man inte pushar sig själv till att bli bättre. Iaf är det på det viset som jag fungerar.
trippelhej skrev:Det som däremot stör mig något fruktansvärt är när någon säger bra slag och jag svarar nä och personen säger men du ligger ju på green.
En god vän till mig som golfat sen tidigt 90-tal sa en gång att man ska tänka på vem som säger "Bra slag". Är det någon med högre handikapp så säger de det för att de tycker att det är ett bra slag och att då inte tacka eller bli sur är samma sak som att säga att alla slag de slår är dåliga eftersom deras slag ofta är sämre.
Jag brukar tacka och säga att resultatet blev ju helt okej med tanke på hur dåligt jag slog bollen
Jag har tappat räkningen på antal gånger en hög-hcp:are sagt bra slag om mina toppade järnåttor.
Det är bara bita sig i tungan och säga tack.
Jag är av den typen som inte gillar de där hemska träffarna oavsett om den blir bra till slut.
Men jag jobbar på det.
Jag försöker skratta åt det och inse vilken tur jag haft och sedan uppskatta läget.
Det är ju en väldigt tydlig del av hur mentala spelet kommer in i golfen. Att fokusera på process vs. resultat.
På träning handlar allt om processen men där ute i skarpt läge ska allt handla om resultat!