Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
I onsdags provade vi Surahammars GK. Spelade helt ok men fick inte till puttningen riktigt, hade många riktigt bra birdiechanser som jag sumpade.
Spelade Avesta GK i lördags. Gick helt ok, slog utslaget på sista hålet out med 1dm på vilket förstörde en annars bra avslutning. Snålt med greenträffar genom rundan.
Börjar fundera på att byta hemmabana till nästa år för att ge sig bättre träningsmöjligheter och mer bankvalite.
Klämde in en snabb 9-hållare idag, sprang runt på 1 timme å 20 minuter.
Fan vad jag skog bra från tee. Men med dom lägena från fairway är jag sjukligt besviken på scoren.
Spelade Ängsö GK i fredags. Rolig bana i ett väldigt fint skick, greenerna var fantastiskt fina. 79slag/37p vart jag nöjd med. Spelade riktigt stabilt genom rundan, förutom dom tre sista hålen där jag först quickhooka utslaget out, och gjorde par på andrabollen på hål 16. Och på hål 18 hade jag ett bra utslag mitt på fairway, men tokduffa en järn 3a ner i ett vattenhinder. Det var första rundan med nya järnklubbor, Ap2 712 istället för 710. Mycket nöjd med känslan dom gav.
Spelade en kvällsrunda idag på hemmabanan. Har en otroligt dålig sving just nu med drivern, får inte alls till drawen. Slicen kommer på varje hål med Driver, spoon och J3, men övriga järn slår jag stabila fina draws.
Borde ha scorat bättre med tanke på antalet greenträffar, men hade total greendyslexi idag..
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41" Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0 Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500 HCP: 3-ish