I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Hollowind

Idag blev det 72 bollar på World of Golf där fokuset låg på bollträff med järnen.

Idag slogs J5 och J7 samt några fullsvingar med 52-gradarn. I början gick det risigt, men ju mer jag arbetade med fördelningen av kroppsvikten genom hela svingen, desto bättre resultat fick jag. Jag måste verkligen få över vikten mer till vänsterfoten i nersvingen för att träffa cleant. Sista 20 bollarna var riktigt fina, bara någon enstaka topp annars klockrena slag! :D
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Wolfsheim

Ska idag åka å lira en för mig ny bana. Lerjedalens gk. Ska spana in hela klubben. Allt från korthålsbanan till restaurangen då det e en av banorna jag ska kika på inför nästa år.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Användarens profilbild
Rasmus Mildek

Idag har jag spelat 9 hål match mot en kollega, vi kör först till 10 vinster. Han leder med 8/5 så dagens vinst med 4/2 var oerhört viktig :)

Dagens höjdpunkt var ändå när en räv kom fram på green helt ostört och tog min kollegas boll och gick vidare, självfallet visste räven värdet av nya pro v1.or :D
WITB
Driver Cleveland Launcher (9)
Fw3 Cobra F8 (13)
Fw5 Callaway Alpha 816 (18)
Hybrid 5 (23) & 6 (27) Callaway BigBertha 19
Järn 6 Mizuno mp-h5 (30)
Järn 7-PW Titleist AP2 (34,38,42,48)
Wedgar Mizuno T-20 (54+60)
Putter Cleveland HB soft 8,5
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin

Idag kör vi en Q&A med MaxP på Instagram!

Det vore kul om några av er ville ta tillfället i akt att ställa någon fråga och på så vis hjälpa forumet att synas på Instagram!

Bild

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Användarens profilbild
Rasmus Mildek

Absolut! :D Ska komma på något spännande.
WITB
Driver Cleveland Launcher (9)
Fw3 Cobra F8 (13)
Fw5 Callaway Alpha 816 (18)
Hybrid 5 (23) & 6 (27) Callaway BigBertha 19
Järn 6 Mizuno mp-h5 (30)
Järn 7-PW Titleist AP2 (34,38,42,48)
Wedgar Mizuno T-20 (54+60)
Putter Cleveland HB soft 8,5
Wolfsheim

Wolfsheim skrev:Ska idag åka å lira en för mig ny bana. Lerjedalens gk. Ska spana in hela klubben. Allt från korthålsbanan till restaurangen då det e en av banorna jag ska kika på inför nästa år.
Banan å klubben kändes kanon. Att den snyggaste baben jag sett i en reception jobbar där med skadar ju inte.
Till 99% så blir d nya hemmet nästa år.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
trippelhej

Idag slog jag ett av de bästa slag jag slagit.

80m till flaggan träd ivägen, flaggan vänster och greenen var x meter ovanför mig.

Mina alternativ: pw rakt fram och hoppar på det bästa, draw/hook runt(svårt med pw), slå ut bollen och slå mitt 4de.

Jag valde ett alternativ jag inte trodde jag hade. J7 låg draw/hook, tog i några grenar men jävlar vad bra slag. fick den lågt men ändå den höjd jag behövde för att komma upp, drawade fint runt trädet. Hade en 4 meters birdie putt som jag såklart missade.
MaxP
Kontakt:

Hade jag en sjuttonårig tjej på lektion som i vanliga fall tränar med en känd svensk tränare - den stackars tjejen hade blivit instruerad att slå ner mellan 1-2 grader med drivern. Ibland blir jag mörkrädd över hur modelltränare kan vara. :|
MizunoMade

MaxP skrev:Hade jag en sjuttonårig tjej på lektion som i vanliga fall tränar med en känd svensk tränare - den stackars tjejen hade blivit instruerad att slå ner mellan 1-2 grader med drivern. Ibland blir jag mörkrädd över hur modelltränare kan vara. :|
Är ganska vanligt att man ser det och sen köper dem en driver som spinner lite.
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
MaxP
Kontakt:

MizunoMade skrev:
MaxP skrev:Hade jag en sjuttonårig tjej på lektion som i vanliga fall tränar med en känd svensk tränare - den stackars tjejen hade blivit instruerad att slå ner mellan 1-2 grader med drivern. Ibland blir jag mörkrädd över hur modelltränare kan vara. :|
Är ganska vanligt att man ser det och sen köper dem en driver som spinner lite.
En tjej med 10 i HCP och en slaglängd på 160 meter faller kanske inte under den kategorin av golfare? ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Skriv svar