Konstiga/dumma saker du hört på golfbanan

Här snackar vi allmänt om golf...
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Angående att boka med sig. Jag kommer från en bekantskapskrets där typ ingen spelar golf. Så kan vara svårt att få tag i spelkamrater. Därför bokar jag väldigt ofta med mig, även fast det är tomt på banan, då det är tråkigt att sprla själv. Så människor som tror att de kan boka tid och därmed äger ensamrätt till en stor del mark är ju bara väldigt märkligt... sen angående hcpskillnader. Har varit med om människor som ursäktar högt hcp, det är väl samma där. Det är väl inte bara singelhcp som får spela på banan? Hur bra skulle det gå för de mindre klubbarna då?

Angående trådens riktiga ämne. Det kan vara riktigt irriterande över någon som spelar på ca 7 i hcp som alltid klagar och säger saker som "jävla skitslag" "skitsport" eller liknande när tiometersputten missar med 10cm, bollen ligger på green några meter från pinnen eller man gör sämre än par.... ändå någon med en buffertzon på 10 över par totalt... :)

Fantastisk tråd för övrigt!! Man hör mycket roligt på golfbanan!
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
donballe
Inlägg: 240
Blev medlem: 26 mar 2015, 08:32

Mikael316 skrev:Angående att boka med sig. Jag kommer från en bekantskapskrets där typ ingen spelar golf. Så kan vara svårt att få tag i spelkamrater. Därför bokar jag väldigt ofta med mig, även fast det är tomt på banan, då det är tråkigt att sprla själv. Så människor som tror att de kan boka tid och därmed äger ensamrätt till en stor del mark är ju bara väldigt märkligt... sen angående hcpskillnader. Har varit med om människor som ursäktar högt hcp, det är väl samma där. Det är väl inte bara singelhcp som får spela på banan? Hur bra skulle det gå för de mindre klubbarna då?

Angående trådens riktiga ämne. Det kan vara riktigt irriterande över någon som spelar på ca 7 i hcp som alltid klagar och säger saker som "jävla skitslag" "skitsport" eller liknande när tiometersputten missar med 10cm, bollen ligger på green några meter från pinnen eller man gör sämre än par.... ändå någon med en buffertzon på 10 över par totalt... :)

Fantastisk tråd för övrigt!! Man hör mycket roligt på golfbanan!
Jag brukar spela med en sån som du nämner på slutet. Han gnäller alltid att han har spelat såhär och brottats i 10 år. Han har 5 i hcp. Jag brukar skicka gliringar om att han kanske inte är bättre. Tids nog så faller nog poletten ner. Han har inte haft otur i 10 år, han har nog bara för höga tankar om sig själv.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Mikael316 skrev:Angående trådens riktiga ämne. Det kan vara riktigt irriterande över någon som spelar på ca 7 i hcp som alltid klagar och säger saker som "jävla skitslag" "skitsport" eller liknande när tiometersputten missar med 10cm, bollen ligger på green några meter från pinnen eller man gör sämre än par.... ändå någon med en buffertzon på 10 över par totalt... :)
Haha! :lol:

Jag har kompisar som är så där. Hamnar bollen på fel sida pinnen, men inom 3 meter, från 150 meter så stånkas och stönas det!
Själv låter jag så där när jag toppar, duffar eller missar green med 10 meter! :)
Användarens profilbild
Rasmus Mildek
Inlägg: 329
Blev medlem: 09 aug 2015, 06:46

Mikael316 skrev:Angående att boka med sig. Jag kommer från en bekantskapskrets där typ ingen spelar golf. Så kan vara svårt att få tag i spelkamrater. Därför bokar jag väldigt ofta med mig, även fast det är tomt på banan, då det är tråkigt att sprla själv. Så människor som tror att de kan boka tid och därmed äger ensamrätt till en stor del mark är ju bara väldigt märkligt... sen angående hcpskillnader. Har varit med om människor som ursäktar högt hcp, det är väl samma där. Det är väl inte bara singelhcp som får spela på banan? Hur bra skulle det gå för de mindre klubbarna då?

Angående trådens riktiga ämne. Det kan vara riktigt irriterande över någon som spelar på ca 7 i hcp som alltid klagar och säger saker som "jävla skitslag" "skitsport" eller liknande när tiometersputten missar med 10cm, bollen ligger på green några meter från pinnen eller man gör sämre än par.... ändå någon med en buffertzon på 10 över par totalt... :)

Fantastisk tråd för övrigt!! Man hör mycket roligt på golfbanan!
Haha jag känner mig träffad av det du skriver.. Jag är i princip aldrig nöjd även fast jag kan slå upp den rätt i längd till pinnenBild Ber om ursäkt om ni tar illa upp att jag har "prestationsångest" Bild Dock är det viktigt att andra får höra det!
WITB
Driver Cleveland Launcher (9)
Fw3 Cobra F8 (13)
Fw5 Callaway Alpha 816 (18)
Hybrid 5 (23) & 6 (27) Callaway BigBertha 19
Järn 6 Mizuno mp-h5 (30)
Järn 7-PW Titleist AP2 (34,38,42,48)
Wedgar Mizuno T-20 (54+60)
Putter Cleveland HB soft 8,5
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Sandstream skrev:
Mikael316 skrev:Angående trådens riktiga ämne. Det kan vara riktigt irriterande över någon som spelar på ca 7 i hcp som alltid klagar och säger saker som "jävla skitslag" "skitsport" eller liknande när tiometersputten missar med 10cm, bollen ligger på green några meter från pinnen eller man gör sämre än par.... ändå någon med en buffertzon på 10 över par totalt... :)
Haha! :lol:

Jag har kompisar som är så där. Hamnar bollen på fel sida pinnen, men inom 3 meter, från 150 meter så stånkas och stönas det!
Själv låter jag så där när jag toppar, duffar eller missar green med 10 meter! :)
Eller när man efter perfekt utslag står med rätt vinkel in mot green med 105 meter till pinnen... och senare har ett 35 meters från ruffen
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

"Du måste slå upp emot 300 meter, jag slår ju min driver 250 i snitt" - ungefär liknande kommentarer har jag hört måååånga gånger av medelålders herrar.
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

MaxP skrev:"Du måste slå upp emot 300 meter, jag slår ju min driver 250 i snitt" - ungefär liknande kommentarer har jag hört måååånga gånger av medelålders herrar.
+1 på den, senast i helgen stod vi och väntade på en par 5 på att en kille skulle slå sitt andra slag in på green. 265m kvar efter en 200m drive.

Då säger han som ska slå
- Jag vågar inte slå än.

Då svarar hans scramble partner:
- Nä får du på en bra träff så är du där uppe.
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Erikxson skrev:
MaxP skrev:"Du måste slå upp emot 300 meter, jag slår ju min driver 250 i snitt" - ungefär liknande kommentarer har jag hört måååånga gånger av medelålders herrar.
+1 på den, senast i helgen stod vi och väntade på en par 5 på att en kille skulle slå sitt andra slag in på green. 265m kvar efter en 200m drive.

Då säger han som ska slå
- Jag vågar inte slå än.

Då svarar hans scramble partner:
- Nä får du på en bra träff så är du där uppe.
Den har man hört, roligt att stå och vänta för att sedan se en duff.
Användarens profilbild
Rasmus Mildek
Inlägg: 329
Blev medlem: 09 aug 2015, 06:46

trippelhej skrev:
Erikxson skrev:
MaxP skrev:"Du måste slå upp emot 300 meter, jag slår ju min driver 250 i snitt" - ungefär liknande kommentarer har jag hört måååånga gånger av medelålders herrar.
+1 på den, senast i helgen stod vi och väntade på en par 5 på att en kille skulle slå sitt andra slag in på green. 265m kvar efter en 200m drive.

Då säger han som ska slå
- Jag vågar inte slå än.

Då svarar hans scramble partner:
- Nä får du på en bra träff så är du där uppe.
Den har man hört, roligt att stå och vänta för att sedan se en duff.
Vad är mest värt då? Att slå för att sedan få en utskällning/irriterande blickar att man slagit för nära framförvarande boll tycker inte jag är ett alternativ heller..

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
WITB
Driver Cleveland Launcher (9)
Fw3 Cobra F8 (13)
Fw5 Callaway Alpha 816 (18)
Hybrid 5 (23) & 6 (27) Callaway BigBertha 19
Järn 6 Mizuno mp-h5 (30)
Järn 7-PW Titleist AP2 (34,38,42,48)
Wedgar Mizuno T-20 (54+60)
Putter Cleveland HB soft 8,5
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Rasmus Mildek skrev: Vad är mest värt då? Att slå för att sedan få en utskällning/irriterande blickar att man slagit för nära framförvarande boll tycker inte jag är ett alternativ heller..

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Nej absolut inte, kan du komma fram så ska du såklart vänta. Grejen är att de flesta slår 50m+ kortare än vad de tror.
Skriv svar