JohanAdministratör skrev:Sandstream skrev:JohanAdministratör skrev:Mellan green o bunker brukar jag undgå att dra.
Jag vill att det gräset ska vara så orört som möjligt för att inte påverka närspelet.
Då bör man väl inte dra vagnen ens i närheten av green, eller är det något speciellt mellan green och bunker?

Sant, på PGA National hade de rep från 30 meter och in. Det gillade jag!
Ja, visst är det så. Den som inte drar sin vagn mellan bunker och green bör inte dra sin vagn i närheten av green ens
Rep etc kan ju vara bra för att visa vart det är okej att dra sin vagn men borde det inte göra rondtiderna längre?
Ibland är det rätt skönt att kunna dra fram vagnen när bollen för att se vilket läge man har och sen välja klubba.
Att vid varje tveksamhet behöva ta med sig putter, en wedge, en hybrid och en järnklubba känns lite jobbigt.
Sen tycker jag kanske att man ska skilja lite på banorna också. Skicket på en majoritet av svenska banor gör att huruvida någon dragit en vagn i närheten av green knappast lär märkas.
Spelade själv en bana i helgen som varit värd för en europatävling (vet inte exakt status på tävlingen) ett par dagar innan och banan skulle enligt uppgift vara i fantastiskt skick. Blev aningen besviken när flera greener var angripna av någon mossa och saknade gräs på en del ställen. Men på det stora hela var den i fint skick så jag menar bara att det är skillnad på banorna.