Zepp golf? Någon som har erfarenhet?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
mr.barno

Hej vänner!
Ligger och kollar lite på Zepp sving analyser. Låter lite spännande! Någon som har testat eller har en sån? Nån som vill dela sina erfarenheter?
http://www.greenfeeguiden.com - din guide i greenfee djungeln
MaxP
Kontakt:

mr.barno skrev:Hej vänner!
Ligger och kollar lite på Zepp sving analyser. Låter lite spännande! Någon som har testat eller har en sån? Nån som vill dela sina erfarenheter?
Jag införskaffade en (eller ja, två faktiskt) i början på förra året efter att någon började prata om det här på forumet. Jag var skeptisk då på vad för värden den gav och speciellt hur dessa värden togs fram.
Efter en säsong med Zepp håller jag både med Getinthehole och inte - Zepp är en bra grej, till vissa saker samtidigt som det är precis som Getinthehole skriver påhittade värden på andra.

Jag använder Zepp till vissa spelare som gärna slår en slice på grund av ett ut till in svingspår. Jag kör appen på deras telefon, synkar den med Zepp och det enda de ska bry sig om är att få händernas väg att flytta sig på mobilen. Det är ett bra sätt att använda den tycker jag. Men utöver just det momentet så har jag inte hittat särskilt mycket användbarhet.

Jag håller med Getinthehole - du får ut mer av de pengarna om du investerar dem i lektioner för Zepp ensamt kommer inte göra särskilt stor nytta för dig.
mr.barno

Tack för svar! Då vet jag ! ;)

Några andra liknande träningsredskap som kan vara bättre? Andra swingAnalyzers?
Nån som har bra tips på att mäta svinghastighet?
http://www.greenfeeguiden.com - din guide i greenfee djungeln
MaxP
Kontakt:

mr.barno skrev:Tack för svar! Då vet jag ! ;)

Några andra liknande träningsredskap som kan vara bättre? Andra swingAnalyzers?
Nån som har bra tips på att mäta svinghastighet?
Träningsredskap funkar för att ge feedback (som i mitt exempel ovan) men vet du inte vad det ska hjälpa dig med gör de inte så mycket nytta.
MaxP
Kontakt:

https://www.youtube.com/watch?v=6H0maA_KMPU

Häromdan genomförde jag ett test med Zepp som jag väntat på länge, är du intresserad av att köpa Zepp kan jag varmt rekommendera min recension som publicerades i morse.
peka01

Jag fick en Zepp i födelsedagspresent för ett par år sedan. Lite prylnörd som man är så hårdtestade jag den direkt. Nu är det ett tag sedan och den ligger numera oladdad i golfbagen, men den hjälpte mig faktiskt en hel del där i början.
Den är bra på en hel del saker, exempelvis svingplan- och svinghastighetsdata. Den är obarmhärtig när det gäller utifrån-in svingar. Genom att se sina fel, och direkt kunna småjustera utifrån det, så känns det som man har en liten coach i mobilen. Sedan är ju själva lösningen någonting helt annat. Men identifieringen är ju viktig. Kan absolut rekommendera denna lilla pryl!
Skriv svar