Golfappar till telefonen

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4742
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Exempel:

Bild

Bild

MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Ubersense är det bästa du kan hitta i appformat för svinganalys enligt mig - och då har jag provat allt tror jag.

Använder det till och med i lektioner ibland när jag har iPadden med mig, visst blir inte bilderna lika skarpa som med höghastighetskamera men jobbar du med medelgolfare eller inte positioner, då funkar den alldeles utmärkt.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4742
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

På en padda och lektion måste det vara helt perfekt!
Jag använder den för mig själv och till tjejen. Min iPhone sitter perfekt i ett av mina klubbfack. Bilderna ovan har alltså mig bag hjälpt mig att ta :)
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

e helt okunning vad gäller allt med appar att göra. e mest minime (4år) som använder min mobil :lol:

har ni något tips till golfapp till en nybörjare som vill ha koll på poängräkning främst men även lite annat smått å gott som jag kan ha nytta av.

har en samsung s2 (gammal jag vet) å ofta dålig internettäckning så gärna en som ej kräver det under rundan.

gärna enkel att använda men testar gärna en svårare med om ni har tips
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Härligt laddade ner appen, låter intressant.
JohanSGF skrev: Min iPhone sitter perfekt i ett av mina klubbfack. Bilderna ovan har alltså mig bag hjälpt mig att ta :)
Ta gärna en bild hur det ser ut, skulle vara väldigt smidigt att filma när man är ensam.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4742
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Hmm... Jag ska försöka, behöver då använda tjejens lur att ta bild med på min bag med luren i den :)


Skickas från min iPhone via Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

trippelhej skrev:Härligt laddade ner appen, låter intressant.
JohanSGF skrev: Min iPhone sitter perfekt i ett av mina klubbfack. Bilderna ovan har alltså mig bag hjälpt mig att ta :)
Ta gärna en bild hur det ser ut, skulle vara väldigt smidigt att filma när man är ensam.
Vet att det finns ställningar du kan köpa till iPhone i alla fall som du knäpper fast på ett klubbskaft i bagen, det har jag sett hos några medlemmar bland annat. Funkar bra verkar det som.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4742
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Mmm... Finns också ställningar till siktpinnar!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Har en Samsung s3a men det kanske finns till båda, ska kolla.

Har nu varit och filmat, laddade upp klippet på tuben men kvalitén är skit(240p). Riktigt irriterande att man inte kan spola fram och tillbaka, annars bra.
Användarens profilbild
Stoltpappa
Inlägg: 52
Blev medlem: 01 jul 2014, 18:02
Ort: Enköping

För att skriva in scoren på bana så använder jag mig av Hole19, enkel och smidig.
http://www.hole19golf.com/ Finns både till iPhone och Android.

Filmning av sving osv då kör jag med V1 Golf.
http://www.v1sports.com/
Järn: Mizuno JPX 850 5-P Wedgar: Titleist Vokey Oil Can 52° och en Titleist Vokey 56°
Skriv svar