Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Sandstream skrev:Varför vill du inte ha en kikare?
För att för mitt spel så spelar det ingen roll om det är 61m (klocka) eller exakta 62-63m (klocka). Jag skulle lika gärna kunna spela på 5-meters marginal. Vill ha klocka för att det är enkelt och slippa plocka upp den ur bagen. Är övertygad om att kikare är ett bättre verktyg än en klocka men lat som man är så tycker jag bara klockan verkar smidigare.
Sandstream skrev:Varför vill du inte ha en kikare?
För att för mitt spel så spelar det ingen roll om det är 61m (klocka) eller exakta 62-63m (klocka). Jag skulle lika gärna kunna spela på 5-meters marginal. Vill ha klocka för att det är enkelt och slippa plocka upp den ur bagen. Är övertygad om att kikare är ett bättre verktyg än en klocka men lat som man är så tycker jag bara klockan verkar smidigare.
Okej!
Anledningen till frågan är, som jag nämnt i andra trådar, att de kan diffa 10 meter eller mer på de mått som klockbärarna tror sig ha till flaggan och det faktiska måttet man får med kikaren. Att de dessutom nästan alltid frågar vilket mått man fick med kikaren säger en del.
Men visst är det smidigare med klocka, det håller jag med om.