Har kompisar som spelat sen de var "små" och de blöter alltid en handduk.
Tror jag ska börja med det också!

Men då får man ju en blöt bag invändigt. För jag har en torr handduk hängandes på bagen.Sandstream skrev: ↑19 maj 2020, 12:30Har kompisar som spelat sen de var "små" och de blöter alltid en handduk.
Tror jag ska börja med det också!![]()
Exakt.Niklas skrev: ↑19 maj 2020, 08:17Blöt handduk fungerar verkligen mycket bättre än allt annat. Ändå förvånansvärt få som använder detta tycker jag.Egon skrev: ↑18 maj 2020, 21:57Rätt... men borsten är inte tillräcklig.
Jag har en handduk med karbinhake (standard bagtillbehör) som jag blöter på nedre delen.
Den och en peg för skårorna = skitig klubba no more. Ingen borste som river sönder byxor eller Nån ståltråd som råkar in under en fingernagel.
Borstarna som hängs på bagen funkar de också... men som sagt, en blöt handduk gör jobbet smidigare.
Har naturligtvis en finhanduk för annat om det behövs.
Avd. Peggar, så finns det en modell som tyvärr kostar lite men fyller alla behov. Den är av plast, stabil och spetsig nog för skåror och lite tillplattad så greenlagning blir lättare än med en rund peg.
Egon
Ja, om man har en torr handuk hängandes på sidan av bagen, var förvarar du den blöta?Sandstream skrev: ↑20 maj 2020, 07:14Nu hängde jag inte med![]()
Jag har två handdukar, en för klubborna och en för huvudet.
Du blöter bara halva handduken som hänger på bagen. Den behöver inte vara jätteblöt för att det ska ge bra effekt.svingit skrev: ↑20 maj 2020, 07:56Ja, om man har en torr handuk hängandes på sidan av bagen, var förvarar du den blöta?Sandstream skrev: ↑20 maj 2020, 07:14Nu hängde jag inte med![]()
Jag har två handdukar, en för klubborna och en för huvudet.
Jepp, blöt handduk är min melodi, samt extra vatten ifall den torkar ur. En borste fäst på bagen används ibland också för att rensa bort jord och sand i skårorna.Niklas skrev: ↑19 maj 2020, 08:17Blöt handduk fungerar verkligen mycket bättre än allt annat. Ändå förvånansvärt få som använder detta tycker jag.Egon skrev: ↑18 maj 2020, 21:57Rätt... men borsten är inte tillräcklig.
Jag har en handduk med karbinhake (standard bagtillbehör) som jag blöter på nedre delen.
Den och en peg för skårorna = skitig klubba no more. Ingen borste som river sönder byxor eller Nån ståltråd som råkar in under en fingernagel.
Borstarna som hängs på bagen funkar de också... men som sagt, en blöt handduk gör jobbet smidigare.
Har naturligtvis en finhanduk för annat om det behövs.
Avd. Peggar, så finns det en modell som tyvärr kostar lite men fyller alla behov. Den är av plast, stabil och spetsig nog för skåror och lite tillplattad så greenlagning blir lättare än med en rund peg.
Egon