KM - Ska ni spela? (Klubbmästerskap)

Här snackar vi allmänt om golf...
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Inget km för mig iår. E för dålig. Men siktar på bli tillräckligt bra inför nästa år. Då iofs på ny klubb
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4742
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Sandstream skrev:Funderar på att lira kategori-KM (H30) även om jag inte har en chans till vinst.
Queens från gult på lördagen och Kings från vitt på söndagen.

Nästa år får jag lira H45 :D
När är kategori-KM?
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4742
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

MaxP skrev:

Var det psyke eller kropp som bröt först för dig Johan?
Jag skulle nog säga att det var tomt i tanken när vi gick ut på andrarundan.
30 minuters stresslunch med dålig mat, och dåligt med vatten i slutet av första rundan gjorde nog att jag inte kunde fokusera i början på andra rundan. Så jag skulle nog säga att det var det fysiska, energin var inte tillräcklig för att gå ut i mycket stark vind, 11 på stimpen och kortaste inspelet 165 meter de första fem hålen. Vilket ledde till dåliga beslut, kasst närspel med mera.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:
MaxP skrev:

Var det psyke eller kropp som bröt först för dig Johan?
Jag skulle nog säga att det var tomt i tanken när vi gick ut på andrarundan.
30 minuters stresslunch med dålig mat, och dåligt med vatten i slutet av första rundan gjorde nog att jag inte kunde fokusera i början på andra rundan. Så jag skulle nog säga att det var det fysiska, energin var inte tillräcklig för att gå ut i mycket stark vind, 11 på stimpen och kortaste inspelet 165 meter de första fem hålen. Vilket ledde till dåliga beslut, kasst närspel med mera.
En sån uppladdning för andra varvet har man fått vara med om för många gånger när det gäller tävlingssammanhang. Förstör rundorna effektivt tyvärr.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

JohanAdministratör skrev:
Sandstream skrev:Funderar på att lira kategori-KM (H30) även om jag inte har en chans till vinst.
Queens från gult på lördagen och Kings från vitt på söndagen.

Nästa år får jag lira H45 :D
När är kategori-KM?
19-20/9 8-)
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

JohanAdministratör skrev:
MaxP skrev:

Var det psyke eller kropp som bröt först för dig Johan?
Jag skulle nog säga att det var tomt i tanken när vi gick ut på andrarundan.
30 minuters stresslunch med dålig mat, och dåligt med vatten i slutet av första rundan gjorde nog att jag inte kunde fokusera i början på andra rundan. Så jag skulle nog säga att det var det fysiska, energin var inte tillräcklig för att gå ut i mycket stark vind, 11 på stimpen och kortaste inspelet 165 meter de första fem hålen. Vilket ledde till dåliga beslut, kasst närspel med mera.
Det var en av anledningarna till att jag inte ställde upp. Hade behövt åka hem mellan rundorna och gå ut med hunden men förstod att det skulle kunna bli tight.

En annan anledning var att man inte kan värma upp ordentligt på rangen :evil:
svalle
Inlägg: 176
Blev medlem: 11 jun 2015, 09:37

Spelade KM och blev 13 av 27 eller nåt liknande. Tror jag typ var rankad 16 om man gick efter hcp. Tyvärr spelade jag tre otroligt dåliga rundor. Missade h30 få jag jobbade. Där vann man på 72-72.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
WITB 2020
Driver: Ping G30 LS
Spoon: Callaway XR
Utility: TM Gapr Low
Hybrid: Adams Golf 20*
Järn: Taylor Made TP
Wedgar: Mack Daddy 4 52/10, 56/10, 60/10
Putter: Taylor Made Spider X
Boll: Pro v1 HCP: +0,4
HIO: 2
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4742
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

KM-tider!

Vem ska lira, eller vem har redan lirat?


En fundering jag har är vad som gör att vissa banor har gott om spelare till start och varför andra knappt får ihop ett KM.
Jag spelar ju mest på Kungsängen och Brollsta. Jag skulle säga att klubbkänslan är ungefär samma. Ingen av klubbarna har något särskilt aktiv förening, utan det ordnar lite sporadiska klubbtävlingar under året på båda.

MEN, Kungsängen har 88 anmälda till Herr-KM. Brollsta har 12. Banorna är ungefär lika svåra. På Kungsängen däremot spelar man ett varv på Queens som är lite lättare.

Vad tror du gör att spelare lockas till att lira KM?
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

JohanAdministratör skrev:KM-tider!

Vem ska lira, eller vem har redan lirat?


En fundering jag har är vad som gör att vissa banor har gott om spelare till start och varför andra knappt får ihop ett KM.
Jag spelar ju mest på Kungsängen och Brollsta. Jag skulle säga att klubbkänslan är ungefär samma. Ingen av klubbarna har något särskilt aktiv förening, utan det ordnar lite sporadiska klubbtävlingar under året på båda.

MEN, Kungsängen har 88 anmälda till Herr-KM. Brollsta har 12. Banorna är ungefär lika svåra. På Kungsängen däremot spelar man ett varv på Queens som är lite lättare.

Vad tror du gör att spelare lockas till att lira KM?
Jag har redan spelat KM, en av de bästa helgerna på året!!

Jag vet inte varför det är olika men tror att man måste få fram att det är viktigt och prioriterat!! På eskilstuna har det ibland varit öppna starttider mellan varv 1 och 2 på lördagen och nu i år var det öppet innan starten på söndagen samt att det kom igång så tidigt så ledarbollen fick stå och vänta på bollar bakom som inte tävlade.


Visa att KM är viktigt, den viktigaste helgen. Ställ krav på de som är bra att ställa upp. Lås hela helgen, ska man spela? Spela KM. Ge banarbetarna tid att planera och få banan i så bra skick den för stunden kan bli. Gör grejer runt om, gör reklam tidigt!!

Det handlar ju ändå om att man får fram en klubbmästare, är det stort runt i kring kan det också bli stort att vinna.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Krullet
Inlägg: 32
Blev medlem: 25 jun 2016, 00:41

JohanAdministratör skrev:KM-tider!

Vem ska lira, eller vem har redan lirat?


En fundering jag har är vad som gör att vissa banor har gott om spelare till start och varför andra knappt får ihop ett KM.
Jag spelar ju mest på Kungsängen och Brollsta. Jag skulle säga att klubbkänslan är ungefär samma. Ingen av klubbarna har något särskilt aktiv förening, utan det ordnar lite sporadiska klubbtävlingar under året på båda.

MEN, Kungsängen har 88 anmälda till Herr-KM. Brollsta har 12. Banorna är ungefär lika svåra. På Kungsängen däremot spelar man ett varv på Queens som är lite lättare.

Vad tror du gör att spelare lockas till att lira KM?
Jag spelar mitt andra KM i helgen. Första dagen spelas det 36 hål från gul, och går man vidare därifrån är det 18 hål från vit som gäller. Har som mål att gå vidare till andra dagen och sen får vi se. Har bara en runda från vit tee sedan tidigare.

På min hemmaklubb finns det få spelare med lågt hcp samtidigt som klubbkänslan är riktigt bra, alla känner alla. Det känns som bra förutsättningar för att många ska ställa upp. I dagsläget är det 42 spelare anmälda, vilket är färre än för andra tävlingar på klubben.

Kan det vara så enkelt som att många tycker att KM känns för seriöst och allvarligt? Att man inte är tillräckligt bra? Intressant fråga hur som helst.
Hemmaklubb: Vallentuna GK
HCP: 5,8
Skriv svar