I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
Erikxson

BTB skrev:
Erikxson skrev:Jag sitter och funderar på vilken bana man ska prova spela till helgen..
Några tips i Uppland/stockholm/Östra Västmanland
Har precis bokat in mig på Wäsby GK på lördag och sitter och funderar hur söndagen ska se ut... Blir till att använda mina nyinköpta bollar från Lakeballsweden, som kommer att dansa fram på fairway :-)
Tror nog söndagen ägnas åt Troxhammar 18 hålsbana och kanske en runda på 12:an också om jag känner lite go!

Hmm, Wäsby's bana såg ju rolig ut med mycket vatten. Kanske blir en runda där, eller så blir det Frösåker tror jag..om vädret tillåter..
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
MaxP
Kontakt:

I dag lirade jag och kollegan Aviara Golf Club i San Diego. Där KIA Championship spelas på LPGA touren. Med hyrda Callaway X-hot klubbor med lättviktsstål blev det en intressant runda på 82 slag.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Wolfsheim

Rättare sagt igår, så köpte jag mig en ny (begagnad på blocket) putter. Billig å bra så tänkte jag måste testa en sådan. Känns skön men funderar på testa ut nytt grepp. En Odyssey White hot 2Ball.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Wolfsheim

Ikväll drar vi min första privatlektion. Spännande.
Hemmaklubb Albatross Gk
Erikxson

Wolfsheim skrev:Ikväll drar vi min första privatlektion. Spännande.

Hur var lektionen?
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Wolfsheim

Den var bra. Gick först igenom vad jag ville få ut av lektioner å sen började vi arbeta med svingen. Fick några få saker att arbeta med. Inte för många så det blirför mycket utan en liten början. Jag har tex problem att ta ut baksvingen pga orörlighet, å hjälper då till med att lyfta lite på vänter häl. Fick tips på hur träna bort det. Även hjälp med uppställningen vid träklubborna, där jag har bekymmer med att jag står typ olika varje gång. Fick in en bättre rutin å uppställning. Slog 40 bollar efter lektionen oxå med sakerna i tanke, å efter 20st började det kännas mer naturligt. Så nu bara köra vidare.

Det som var synd var att flightscopen ej fungerade så fick ej se några siffror mm. Men fick en timme tillgodo så jag kan köra det när den funkar igen for free. :)
Hemmaklubb Albatross Gk
MaxP
Kontakt:

Avslutade jag mitt deltagande på World Golf Fitness Summit i San Diego. Något av det häftigaste jag varit med om och jag har fått lära mig saker som man aldrig kunnat tänka sig. Golfen är under konstant utveckling och det känns hur bra som helst att veta att man är i första ledet vad gäller kunskap.

Nu blir det onsdag och torsdag på TPI och Golf Mechanics Level 3 med fokus på närspel - Dave Phillips och James Sieckmann håller i kursen.
MaxP
Kontakt:

I går visserligen men avslutade jag Golf Mechanics level 3 med fokus på närspel. Du vet att du är på en bra anläggning när James Sieckmann föreläser finesswedgar, Charlie Hoffman demonstrerar och Bob Vokey kommer in och snackar wedgefitting. Helt ok torsdag helt enkelt. Bild

Sent from my iPhone using Tapatalk
Wolfsheim

ska jag tillbaka dit jag började. Bredared gk står på schemat. Där tog jag mitt gröna kort i våras. Ej spelat den sedans våren. Då gick jag å harvade på 125 slag el så. Ska bli gott å utmana banan nu igen när man gått ner en hel del i hcp.

Imorgon blir det att spela Hulta gk för första ggn. Blir spännande.
Hemmaklubb Albatross Gk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin

Kollar jag på Living Golf på CNN. Någon som sett det någon gång?

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Skriv svar