I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin

Idag konstaterar jag att jag missade en jäkla bra SB-match inatt.
Men jag ser också fram emot utbildningsveckan inom GolfStar som börjar på onsdag då jag ska gå igenom GS marknadsstrategi för kommande år.
MaxP
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Idag konstaterar jag att jag missade en jäkla bra SB-match inatt.
Men jag ser också fram emot utbildningsveckan inom GolfStar som börjar på onsdag då jag ska gå igenom GS marknadsstrategi för kommande år.
Ska du utbilda eller bli utbildad? :geek:
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin

MaxP skrev:
JohanAdministratör skrev:Idag konstaterar jag att jag missade en jäkla bra SB-match inatt.
Ska du utbilda eller bli utbildad? :geek:

Jag utbildar i marknadsföring och kommunikation, men blir utbildad i saker som service management, green keeping, yield management och customer relations..
Användarens profilbild
Hollowind

JohanAdministratör skrev:Jag utbildar i marknadsföring och kommunikation, men blir utbildad i saker som service management, green keeping, yield management och customer relations..
Spännande! Du får ge mig en hint om det vankas expansion västerut, så man kan ha ett öga på platsannonserna ;)
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
MaxP
Kontakt:

JohanAdministratör skrev: Jag utbildar i marknadsföring och kommunikation, men blir utbildad i saker som service management, green keeping, yield management och customer relations..
Du vet att det är på allvar när alla titlar är på engelska ;)
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin

Idag funderar jag på var alla pengar läggs som golfförbundet får in via medlemsavgifterna..?
cirka 500.000 golfare, som betalar cirka 300 SEK var?

150 MSEK.
MaxP
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Idag funderar jag på var alla pengar läggs som golfförbundet får in via medlemsavgifterna..?

150 MSEK.
Bör väl rimligen finnas några bokslut osv för det va? Men närmare 100 anställda, samt entreprenörer som de betalar är ju en del kan jag tänka mig.
Användarens profilbild
Hollowind

MaxP skrev:
JohanAdministratör skrev:Idag funderar jag på var alla pengar läggs som golfförbundet får in via medlemsavgifterna..?

150 MSEK.
Bör väl rimligen finnas några bokslut osv för det va? Men närmare 100 anställda, samt entreprenörer som de betalar är ju en del kan jag tänka mig.
Vet inte om det finns fler bolag som är med och delar på kakan?

Bild
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Användarens profilbild
Paradispetter

Idag (igår) kom större delen av tävlingsschemat ut, har inte tjejen lämnat mig efter sommaren kommer hon aldrig göra det..
Saltar alltid en bra story
Mikael316

MaxP skrev:

150 MSEK.
Vill inte ens tänka mig hur mycket licensen för GIT kostar årligen. Sen anställda som sagt och utbildningar och liknande.

Sen tror jag inte de är svaga i kapitalet då de sagt att de kan stå för en tredjedel av Helsingborg Open och säkert en bit av kakan i Nordea Masters.

Sen är väl inte sverigetouren gratis med allt den har att göra med.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Skriv svar