Mikaels Golflogg

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Mikael316

MaxP skrev:[Instagram]https://www.instagram.com/p/BJM5YgEDLgL ... mxpgolf.se[/Instagram]

Tror detta tänk kan vara bra för dig Mikael!
Det är faktiskt precis så jag brukar göra. Om det inte stämmer så spelar jag. Sen om jag får ihop det i det långa spelet spelar jag med den känslan för att sen förstärka den på rangen.

Mitt största problem är mitt självförtroende, och det sänker mitt spel markant.

Om någon skulle fråga mig vad min styrka är skulle jag nog utan att tveka säga wedgespel runt greenerna... tyvärr är det där jag fått mig de största törnarna vilket göe att jag knappt träffa green från 5 meter. Allt möligt skit...

Känner att det där precis som i allt mitt spel är att mina tankar rämnar precis innan slaget och allt jag säger till mig själv är hur mycket åt helvete det kommer gå...
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Mikael316

Gårdagens inspel knatade jag runt själv på banan. Vilket jag i vanliga fall brukar hata... men igår trivdes jag som fisken i vattnet. Gick runt och bara kände fyy faaan vad roligt det är att vara iväg på de här tävlingarna. Något jag verkligen ska ta med mig idag även fast bollen igår låg i skogen så var jag glad. Tillåt den korta frustrationen sen är det inte mycket att göra! :)

Det som kändes bra var att vissa hål spelade jag "på riktigt" och de jag gjorde det blev par nästan birdie. Den känslan ska jag försöka ta med mig! :)

Är så sjukt taggad idag och sitter just nu och väntar in klockan så jag kan äta frukost. Vill inte stoppa i mig den för tidigt när jag går ut vid 11.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Putter Odyssey #7 Versa

MaxP
Kontakt:

Lycka till i dag Mikael!
Precis som du säger borde fler uppskatta vad de får göra snarare än att gnälla på något dåligt slag här och där.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin

Lycka till!
Mikael316

Tillbaka på rummet efter vad jag vill säga är den sämsta rundan i år... nu är det ju inte riktigt så, slog mycket dåliga slag från tee som helt sänkte ett försök på green. Att sen andradlaget inte ens lyckas träffa fairway blir det så sjukt mycket svårare... puttade dock helt ok men imorgon måste jag hålla ihop spelet och sätta bollen i spel från tee.

Det var verkligen två rundor i en, satte jag utsöaget blev det birdie/par. Missade jag utslaget blev det dock dubbel/trippel... när det senare är sju hål rinner scoren iväg nå brutalt. Slutade på 89 (+18) vilket jag inte är nöjd med överhuvudtaget..

Imorgon blir det revansch!!! Främst på mig själv för just nu skiter jag i var jag landar i resultatlistan
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Putter Odyssey #7 Versa

Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin

Bra inställning!
Kör ditt spel bara. Slappna av, försök sätta bollen i spel och ta det därifrån!

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Mikael316

Sådär. Då var man hemma efter ännu en tävlingshelg.. det jag tar med mig är 17 hål från varv 2. Där jag visar för mig själv att jag kan. Nu trillade det inte i så mycket så gick dessa hål på +8 men känner mig ändå nöjd då jag kan prestera en (jämfört med sällskapsspel) medelrunda i en lite större tävling.

Nu är det ju tyvärr så att man inte får välja bort något hål så jag måste dessvärre lägga till hål nummer 10... detta fantastiska hål. Eftersom jag varv 2 behöver 17 slag för att håla ut här landar slutscoren på +20... hahaha bara att skratta åt det. Det var skogs- och vattenbesök hela vägeb fram till green. En förlorad i skogen och tre st i vattnet... 2 trädstudsar och 2 chippar senare.
.

Men men. En erfarenhet rikare! Spela hål smartare och om du inte gör det. Fokusera på nästa slag, inte det du slog i skogen!
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Putter Odyssey #7 Versa

Användarens profilbild
StefanL
Kontakt:

10an på Hagge kan vara det taktiskt svåraste hålet jag vet. Bara att släppa och gå vidare.

Jag har själv slagit bort väldigt många bollar både från tee och fairway.

Senaste spelade jag en järn 4 från tee för att jag vill vara säker.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Mikael316

Efter en minisemester på 4 dagar åkte jag till banan för att sepla 18 hål innan jobbet. Bokade med mig i en 3boll för att få sällskap.

Spelsällskapet dyker upp och jag säger att jag ska spela med dom. Får då svaret att jag kan spela själv istället om jag vill det... nej det vill jag inte då hade jag väl gått ut för länge sen och spelat själv... nu skiter jag i dem och går ut själv, kände mig inte så välkommen där ändå. Blir så jäkla trött på bajsnödiga människor dom tror de har enaamrätt till massa hektar mark. Är de så rädda för främmande människor kan de ju köpa en egen golfbana att spela på!

Nu slutade det ändå bra då en av klubbens 5 +hcpare såg mig från rangen och hakade på på tvåan. Han spelade -2 de 17 hålen han var med på. Jag spelade helt ok men puttade som en stjärt. Hade en period på några hål där det rann iväg brutalt..

Men kul att få spela igen. Ska förbereda mig imorgon också då jag tänkte försöka klämma in 36 hål på grannklubben.

Sen jobb hela lördagen och hcp-tävling på söndag på Strands GK! :) bra avslutning på augusti.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Putter Odyssey #7 Versa

MaxP
Kontakt:

Mikael316 skrev:Efter en minisemester på 4 dagar åkte jag till banan för att sepla 18 hål innan jobbet. Bokade med mig i en 3boll för att få sällskap.

Spelsällskapet dyker upp och jag säger att jag ska spela med dom. Får då svaret att jag kan spela själv istället om jag vill det... nej det vill jag inte då hade jag väl gått ut för länge sen och spelat själv... nu skiter jag i dem och går ut själv, kände mig inte så välkommen där ändå. Blir så jäkla trött på bajsnödiga människor dom tror de har enaamrätt till massa hektar mark. Är de så rädda för främmande människor kan de ju köpa en egen golfbana att spela på!

Nu slutade det ändå bra då en av klubbens 5 +hcpare såg mig från rangen och hakade på på tvåan. Han spelade -2 de 17 hålen han var med på. Jag spelade helt ok men puttade som en stjärt. Hade en period på några hål där det rann iväg brutalt..

Men kul att få spela igen. Ska förbereda mig imorgon också då jag tänkte försöka klämma in 36 hål på grannklubben.

Sen jobb hela lördagen och hcp-tävling på söndag på Strands GK! :) bra avslutning på augusti.
Ja herregud, något har gått fel i vårt avlånga Golfland. Att inte välkomna andra spelare på banan upplever jag blir allt vanligare och det tar bort så mycket av det roliga med golfen.
Skriv svar