Den stora tråden: Idag sköt jag...(dagens score)

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
svingit

donballe skrev: 06 jun 2024, 14:47
svingit skrev: 06 jun 2024, 13:48 Idag var det tävling igen. Flaggan. Där man har banans par + slagen på slopen på sig att komma så långt som möjligt. Jag har 78 slag med slagen på slopen.

Fick iaf slå ut på hål 18 och sätta flaggan.

Idag gjorde jag det jag inte får göra. Frångick min spelplan på hål 5. Det var medvind och jag stoppade ner J8 i bagen och plockade fram drivern och slår bollen i vattnet. Kommer där ifrån med en bogey. Koppsnurr för par dock. Så är inte helt missnöjd med resultatet.

Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jobbar du med något i svingen eller ditt spel? Har för mig att du var plushcp och alltid sköt under par för något år sedan? Kämpa på :-)
Sköt några rundor under par från blå tee framför allt. Sen har jag slutat jaga hcp och börjat fokusera på spela jämnare golf än att spela några rundor bra och resten dåliga. Banan jag är medlem på är också tekniskt svårare. Små och undulerade greener som är svårare att läsa.
donballe

svingit skrev: 06 jun 2024, 16:16
svingit skrev: 06 jun 2024, 13:48 Idag var det tävling igen. Flaggan. Där man har banans par + slagen på slopen på sig att komma så långt som möjligt. Jag har 78 slag med slagen på slopen.

Fick iaf slå ut på hål 18 och sätta flaggan.

Idag gjorde jag det jag inte får göra. Frångick min spelplan på hål 5. Det var medvind och jag stoppade ner J8 i bagen och plockade fram drivern och slår bollen i vattnet. Kommer där ifrån med en bogey. Koppsnurr för par dock. Så är inte helt missnöjd med resultatet.

Bild

Jobbar du med något i svingen eller ditt spel? Har för mig att du var plushcp och alltid sköt under par för något år sedan? Kämpa på :-)
Sköt några rundor under par från blå tee framför allt. Sen har jag slutat jaga hcp och börjat fokusera på spela jämnare golf än att spela några rundor bra och resten dåliga. Banan jag är medlem på är också tekniskt svårare. Små och undulerade greener som är svårare att läsa.
Ok, kämpa på. Snart släpper det. Spelet finns där. Men du får inte bättre spets av att gå runt och safespela hela tiden. Våga pusha gränserna. Bli inte för uppspelt för ett bra hål.
Mikaelanstad

Är nog bland de bästa jag spelat fram till hål 15. Sen börja jag tänka på scoren och fallerar fullständigt.

Är lite småsur då jag vet att jag kan, men orken tar slut i slutet. Kanske dags att dra tag i lite gym. ”Har ett väldigt fysiskt arbete” men man ska inte skylla på saker.

Missa 2 st korta Birdieputtar som jag borde satt. Koppsnurr birdie på 7an.

29 putt är dock riktigt bra! Sänkte chip på 8an.

Fan snart bör det lossna en hel runda Bild

Förra rundan låg jag oxå -5 mot HCP till slutet där jag tappar det.
IMG_2512.JPG
IMG_2512.JPG (219.94 KiB) Visad 3969 gånger

Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
Användarens profilbild
svingit

donballe skrev:
svingit skrev: 06 jun 2024, 16:16

Ok, kämpa på. Snart släpper det. Spelet finns där. Men du får inte bättre spets av att gå runt och safespela hela tiden. Våga pusha gränserna. Bli inte för uppspelt för ett bra hål.
Handlar inte om att chansa i golf. Jag harven drivning iron fören anledning. Att sätta bollen i spel. Vilket jag gjort med dom jag lånat. Vilket sen lett till att jag beställt en egen T200 J3:a med rätt skaft som jag tidigare under våren blivit utprovad för av Titleist.

Där jag tappar scoren är i mitt närspel. Runt och på green.

Hål 1 treputtar jag för en bogey. På hål 2 hamnar andra slaget i greenbunkern. Jag får inte upp bollen på green. Så är uppe på 4 och tvåputtar. Hål 3 treputtar jag för bogey.

Så jag vet vart jag tappar scoren.

Innan tappade jag scoren även på utslagen när jag slog dåliga drives. Vilket hände idag på hål 5. Hade medvind delux. Jag höll redan i min J8 och tänkte göra som jag bestämt i min spelplan. Men jag gick tillbaka till bagen och stoppade ner den och plockade fram drivern. Skickar ner bollen i vattnet. Men är ändå uppe och puttar för par. Går iväg med en bogey. Vilket inte är dåligt med tanke på utslaget.

Jag bränner även 3 birdieputtar som stannar kort om hål.

Idag blåste det en hel del också. Vilket påverkar sinnesstämningen. Konstant blåst är både fysiskt och mentalt jobbigt. Man blir fort trött.

Här är iaf dom två längsta slagen med U505 J3:an jag lånade.

Bild
Bild

Senast redigerad av svingit den 06 jun 2024, 20:20, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
svingit

Mikaelanstad skrev:Är nog bland de bästa jag spelat fram till hål 15. Sen börja jag tänka på scoren och fallerar fullständigt.

Är lite småsur då jag vet att jag kan, men orken tar slut i slutet. Kanske dags att dra tag i lite gym. ”Har ett väldigt fysiskt arbete” men man ska inte skylla på saker.

Missa 2 st korta Birdieputtar som jag borde satt. Koppsnurr birdie på 7an.

29 putt är dock riktigt bra! Sänkte chip på 8an.

Fan snart bör det lossna en hel runda Bild

Förra rundan låg jag oxå -5 mot HCP till slutet där jag tappar det.
IMG_2512.JPG

Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Är ett problem jag också har. Att hålla ihop i 18 hål.

Sohlberg

Idag låg jag -1 efter nio på dagen herrgolf. Men sen drog oväder in så tävlingen fick avbrytas pga blixtrad och dunder….
Blixten slog ner bara någon km från oss enligt appen blixtvakt. Det var lite olustigt
Driver: Cobra AeroJet 10.5
Spoon: Callaway Epic Max
FW5: Callaway Epic Max
Järn: Titleist 716 AP2 4-P
Wedge: Titleist 52-56-60
Putter: Odyssey White Hot OG One Wide
HCP: 15.6
Användarens profilbild
svingit

Idag blåste det en hel del. Järn 3:an var väldigt bra att använda för att sätta bollen i spel.

På hål 15 Slog jag järn 3:an från tee. Utslaget hamnade i semiruffen till vänster om fairway. Bollen låg perfekt så jag väljer att testa att slå järn 3:an igen. Fick till ett perfekt slag och bollen hamna 10-15 m från framkant green.

Bild

Hålet var 511 m idag.

Bild

Bild

Skickat från min iPhone med
Användarens profilbild
svingit

Idag spelade jag bra golf. Utslagen och speciellt närspelet (Vilket scrambling avalöjar) hjälpte till att skjuta 75 brutto idag.

Bild

Bild
Användarens profilbild
svingit

Idag var det dags för Söndagstouren omg 6z Det blev en tung dag. Massa regn och kraftig blåst gjorde det svårt att spela bra golf. Sen bråkar ryggen pga mina sätesmuskler är överarbetade och riktigt stela. Men men.

Slutade 7/14 idag med 84/78.

Scrambling var lite sämre idag. Men ändå bra. Samt hade jag 28 puttar. Trotts en treputt för bogey på hål 6.

Jag följde min spelplan till 100%. Slog faktiskt bara drive på hål 6. Vilket hamnade på fairway. Behövde inte slå driver på hål 15 idag pga medvind.

Utgår jag från det så är jag ändå nöjd. Jag tog inga dåliga beslut som svärtade ner resultatet.

Bild
Bild

Användarens profilbild
svingit

Idag var det dags för Seriespel i H40 igen.
Denna gång på Upsala Golfklubb.

Började rundan med ett riktigt bra utslag där jag toppar bollen Bild Men höll ihop och gjorde en bogey.

Idag verkade jag klotter buljt för att åka med bogeytåget. Första nio gick ändå heltokig. Höll ihop spelet bra trots en massa dåliga
utslag som gjord att jag fick vara mer kreativ med andraslagen. Lyckades ändå med att sätta en birdie på hål 8.

Sista nio så varvserie tågbyte till mardrömståget. Ville egentligen bara att rundan skulle vara över.

Slutade på plats 27/45. Laget slutade sist på 292 slag.

Bild

Skriv svar