Tackar steeve!
Idag var det tävling på Grönlunds GK, flaggtävling. Alltså man får sätta ner en flagga när man har slut på slag. (Banans par+ hcp)
Började med att dra en out på tvåan, dock fick jag en 4m för att rädda par med andra bollen men tvåputta för bogey.
9:an var en kort par 4 nerför där jag föröskte gå för det. Men drivern var för långt vänster så den tog i en stenhälla och sen var den borta. Dubbel där sen dubbel på 10:an efter att jag missade att kolla banguiden så inspelet pluggades i bunkern nån meter vänster om flagg.
Sen var det bara försöka få så många slag kvar innan slutet. Inför 16:e räknade jag fram att jag hade 9 slag kvar. Och det var par 4, par 3, par 4 kvar.
Så två birdies och ett par behövdes för att håla ut. Börja med bogey på 16:e. Sen greenmiss på 16:e med nerförs chipp med brytning som jag lyckades chippa i så då hade jag två slag kvar på 18:e. Med medvind i ryggen ladda jag på och hade endast 65m kvar till flaggan som jag sen la upp sista slaget till 2m. puttade dock ut en birdie på sista också men den räknades ju då inte.
Vi stannade inte för prisutdelningen utan for direkt hem. Då vi hört att folk hade gått ut på ettan igen.
Lite konstigt var det då hela fältet på 46pers spelade i samma klass.. kändes som att låg hcp var lite missgynnande i en klass. Men men var ju inga miljoner eller resor det spelades om.