Jo men det ska väl ändå till åratal av systematiskt höjande för att hamna på ett hcp du kan spela på även din sämsta dag?
Sent from my iPhone using Tapatalk
HCP-fuskarna?
Jag gillar idén du ger Sandstream - för det första vore det ju bra om de var tydliga med vad de verkligen menar är problemet. Jag har gett min syn på det här. Men spelar med för lågt HCP skadar ju inte någon mer än sin egen självbild egentligen.
Eller eventuell medtävlandeMaxP skrev:Men spelar med för lågt HCP skadar ju inte någon mer än sin egen självbild egentligen.

Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
- JohanAdministratör
- Site Admin
Många jag har lirat med har spelat sedan de var unga. Då kanske de kom ner på singelhandicap som 14-åringar, men sen nu 14 år senare borde egentligen handicapet vara det dubbla.
Jag känner nog inte till en enda person som har för högt hcp men massor som har för lågt..
Jag känner nog inte till en enda person som har för högt hcp men massor som har för lågt..
Jag tror att väldigt få personer spelar med vänner som är myglare på det sätt jag beskriver. Helt enkelt för att dessa personer spelar i en väldigt liten grupp om inte kanske endast med en medspelare hela tiden för att inte behöva ta några diskussioner.
För övrigt tycker jag att idén om att sänka sig på parspel var lite intressant.
För övrigt tycker jag att idén om att sänka sig på parspel var lite intressant.
- Sandstream
Nämnde det i en kommentar till artikeln och förhoppningsvis kanske någon läser det.MaxP skrev:För övrigt tycker jag att idén om att sänka sig på parspel var lite intressant.
Ett annat bra förslag i kommentarerna var att man spelar tävlingar med det hcp man hade på senaste tävlingen. Som påpekades är det få sporter där man kvalar in på sina träningsresultat.
- Jaha, du sprang 100 meter på 9.98 på onsdagsträningen i Molkom? Då skickar vi dig till OS!
Mycket sant. Men golf är bara träning för somliga tyvärr.
-
Ett sent inlägg!
Jag tillhör delvis den kategorin hcp-myglare. Jag har ett mycket högt hcp då jag som junior alltid tappade mitt hcp på hösten för att jag inte lämnade in kortet, av ren lathet.
När jag tog upp golfen igen så var sista hcp som hittades runt 34 och nu är jag på 28.
Dock ska det tilläggas att jag kan spela in 48p en bra dag och sen 20p senare samma vecka. Jag är väldigt ojämn. Jag har alltså Slagen för ett bättre spel men inte förmågan att slå så varje slag.
Jag tävlar varje sommar men en polare som har ca 11 i hcp. Jag har varit på prispallen tre av ca 15 tävlingar för att vi kan ha svårt med just att hålla ihop det.
Ofta spelar jag själv och då spelar jag min bästa golf, den går inte att registrera. Hur skulle ni göra i min sits? Regga allt eller bli mer stabil och då börja regga mer?
Om man tvingad regga alla rundor, kommer man en bit på vägen mot de värsta myglarna?
Jag tillhör delvis den kategorin hcp-myglare. Jag har ett mycket högt hcp då jag som junior alltid tappade mitt hcp på hösten för att jag inte lämnade in kortet, av ren lathet.
När jag tog upp golfen igen så var sista hcp som hittades runt 34 och nu är jag på 28.
Dock ska det tilläggas att jag kan spela in 48p en bra dag och sen 20p senare samma vecka. Jag är väldigt ojämn. Jag har alltså Slagen för ett bättre spel men inte förmågan att slå så varje slag.
Jag tävlar varje sommar men en polare som har ca 11 i hcp. Jag har varit på prispallen tre av ca 15 tävlingar för att vi kan ha svårt med just att hålla ihop det.
Ofta spelar jag själv och då spelar jag min bästa golf, den går inte att registrera. Hur skulle ni göra i min sits? Regga allt eller bli mer stabil och då börja regga mer?
Om man tvingad regga alla rundor, kommer man en bit på vägen mot de värsta myglarna?
Det är utrustningen som gör spelaren
Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
MizunoMade skrev:Ett sent inlägg!
Självklart ska du regga varje runda. Om du klarar av att göra 48 poäng har du ett tok för högt HCP. Ditt HCP ska ju spegla din förmåga när du spelar din absolut BÄSTA golf.
En usel dag på Golfbanan är i alla fall bättre än en kanondag på jobbet!
Håller jag inte med om. Hcp tycker jag ska spegla ditt snitt. Hur du är en vanlig dag. Inte den bästa och inte den sämsta.Självklart ska du regga varje runda. Om du klarar av att göra 48 poäng har du ett tok för högt HCP. Ditt HCP ska ju spegla din förmåga när du spelar din absolut BÄSTA golf.
Som många andra delar av världen tar ett snitt av dina 20 senaste rundor. Det gillar jag.
Annars gör du en eller två drömrundor och sen kämpar man hela säsongen att gå på hcp.
Däremot så klarar man 48p, så har man nog fel hcp ja.