Re: I dag.
Postat: 08 jun 2017, 12:34
Beställde jag en Mizuno JPX EZ Spoon med Stiff-skaft. 

Trötta människor på fel jobb. Hur kan man jobba med varutlämning/frakt och inte märka att ett paket är trasigt och tomt...Paradispetter skrev:Idag skulle jag hämta ut min nya putter på posten, till min stora förvåning känner jag direkt att paketet är för lätt.. vänder på de & ser att ena kortsidan är borta/trasig & att puttern helt saknas.. ombudet hade ingen koll men mindes att paketet va lätt när de kom.
Testade att ringa posten, eller postnord som de nu kallas. Har aldrig i mitt liv fått ett sådant lamt & dåligt bemötande av en kundtjänst. Då ska de sägas att paketet skickades med rek, rekommenderat & med försäkring.
"Gör en reklamation" jag vill inte ja pengarna tillbaka om 2 månader, jag vill ha min jävla putter nu! Hur fan lyckas man tappa bort innehållet i ett paket ifrån strecka A - B - C?
Vansinnig!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tyvärr min tanke också då puttern var rätt påkostad, spännande att se hur mycket posten är villiga att ersätta nu.Mikael316 skrev:Trötta människor på fel jobb. Hur kan man jobba med varutlämning/frakt och inte märka att ett paket är trasigt och tomt...Paradispetter skrev:Idag skulle jag hämta ut min nya putter på posten, till min stora förvåning känner jag direkt att paketet är för lätt.. vänder på de & ser att ena kortsidan är borta/trasig & att puttern helt saknas.. ombudet hade ingen koll men mindes att paketet va lätt när de kom.
Testade att ringa posten, eller postnord som de nu kallas. Har aldrig i mitt liv fått ett sådant lamt & dåligt bemötande av en kundtjänst. Då ska de sägas att paketet skickades med rek, rekommenderat & med försäkring.
"Gör en reklamation" jag vill inte ja pengarna tillbaka om 2 månader, jag vill ha min jävla putter nu! Hur fan lyckas man tappa bort innehållet i ett paket ifrån strecka A - B - C?
Vansinnig!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Man vill ju inte tro illa om människor. Men kanske var en golfare som hittade en vilsen putter på jobbet och tänkte den vill jag ha.
H30 på en fredag, tufft!djerneborn skrev:Idag är det dags för H30-seriespel på hemmaplan. Förhoppningsvis en bra uppladdning inför morgondagens omgång i Match-KM
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jäkligt intressant att höra hur Posten löser detta. Jag skickar en hel del klubbor (och får levererat ännu mer) och har aldrig varit med om detta men har många gånger funderat på "Vad skulle hända om?" - som du säger ibland står det ju stort och fint Titleist eller TaylorMade på paketet...Paradispetter skrev:Tyvärr min tanke också då puttern var rätt påkostad, spännande att se hur mycket posten är villiga att ersätta nu.Mikael316 skrev:Trötta människor på fel jobb. Hur kan man jobba med varutlämning/frakt och inte märka att ett paket är trasigt och tomt...Paradispetter skrev:Idag skulle jag hämta ut min nya putter på posten, till min stora förvåning känner jag direkt att paketet är för lätt.. vänder på de & ser att ena kortsidan är borta/trasig & att puttern helt saknas.. ombudet hade ingen koll men mindes att paketet va lätt när de kom.
Testade att ringa posten, eller postnord som de nu kallas. Har aldrig i mitt liv fått ett sådant lamt & dåligt bemötande av en kundtjänst. Då ska de sägas att paketet skickades med rek, rekommenderat & med försäkring.
"Gör en reklamation" jag vill inte ja pengarna tillbaka om 2 månader, jag vill ha min jävla putter nu! Hur fan lyckas man tappa bort innehållet i ett paket ifrån strecka A - B - C?
Vansinnig!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Man vill ju inte tro illa om människor. Men kanske var en golfare som hittade en vilsen putter på jobbet och tänkte den vill jag ha.
Blir ett par samtal idag för att lösa detta
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Postnord har ju inte direkt imponerat på någon hittills och när man hör detta så känns det som man skall lägga ner verksamheten. Deras uppdrag är att frakta från punkt a till b och misslyckas dom skall det inte krånglas utan ersätt utan dröjsmål så får dom utreda internt och jaga "boven".Paradispetter skrev:Samtal 2 med Postnord:
Spontana känslan är att jag idag lyckas få tag på en handläggare som i alla fall inte ville ta livet av sig när han drog till jobbet i morse, efter 2 minuter motbevisar han mig.. vad anställer postnord för jävla människor?
Förklarar situationen, säger även att jag har bilder på paketet, att jag gjort lite egen research då en god vän jobbar på postnord i min hemstad och säger att vi kan utesluta vissa ställen etc., Maxi där jag hämtade den, postterminalen i min hemstad och ombudet där paketet lämnades in. Dvs. kvar finns terminalen i Jönköping och bilarna som paketet fraktades i.. personen i fråga vill inte alls lyssna på vad jag säger, men berättar glatt att deras "spårningshandläggare" är jätte duktiga på just sådana här ärenden, no shit? och att jag inte bör va orolig, handläggningstiden är på cirka 6 veckor och har dom inte hittat klubban så lovar han att jag blir ersatt.. men beloppet vill han inte prata om.
Jag frågar lite snabbt om processen kan påskyndas genom en polisanmälan mot Postnord då jag tror att en anställd kort och gott snott paketets innehåll.. då händer något! Detta verkar inte va första gången en betalade kund nämner detta.. handläggaren blir plötsligt ganska stressad och avråder mig att göra detta. Detta är givetvis inget jag orkar styra med innan jag ens vet om min putter dyker upp eller om jag får en rimlig ersättning, men hans reaktion visar ju tydligt på att Postnord verkligen har problem med att innehåll i paket försvinner.
Summering, jag får snällt sitta ned och vänta mina 6 veckor och hoppas på att en handläggare kontaktar mig.. för att ringa terminalen i Jönköping verkar omöjligt som privatperson och handläggaren vägrade.
Paketet är ju givetvis skickat med Postnords dyraste försäkring med spårning osv.
Om nu någon här inne skulle jobba på just Postnord, ta inte åt er det finns rövhål på alla arbetsplatser. Är det däremot någon som jobbar på Postnord och vill hjälpa mig genom insidan så är du mer än välkommen![]()