Svensktgolfforums Poddredaktion

Här snackar vi allmänt om golf...
Enannantanke

Mikael316 skrev:
Enannantanke skrev:
Mikael316 skrev:
Så om man har en klubba med okontrollerbar skruv på men som för höjd och kan stanna mer, sen en annan klubba som går rakt men endast flyger i 10 meters höjd sen rullar. väljer man då objektivt fel om man tar den som inte har höjd?
Nepp, det är inte det jag säger. Men slår man sin j2-j4 fullt och den peakar på snorbusealtitud och 140 m så har man mycket att tjäna på att se över alternativen... Bara för att en klubba har okontrollerbar skruv så betyder inte det att du ska spela med järnklubbor som skickar döda puffar som Stefan Holm kan floppa över. Det finns alltså bättre alternativ för de allra flesta i vår kategori av jordfräsar. Passar säkert en del som sagt, men Dormy säljer fler j2-j3 än vad det finns spelare i landet som har tillräcklig svinghastiget att dra nytta av de.
Haha jag förstår vart du vill komma men håller inte med. Sen finns det givetvis något litet machotänk där också där man gärna väljer det utan tanke eller analys, det är helt enkelt coolt med långa järn.

Nu tror jag dock att vi illustrerat två olika perspektiv på saken och får helt enkelt acceptera olikheter i sybsätt! Vi lär ju inte konverera varandra? ;)
+1 :)
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Sterling 5-PW
Wedgar: Wilson FG tour 50, 55, 60
Putter: Ping Anser 2
Hcp: 7,7 (8,2)
stevvee

Enannantanke skrev:
Mikael316 skrev:
Mikael316 skrev:
Så om man har en klubba med okontrollerbar skruv på men som för höjd och kan stanna mer, sen en annan klubba som går rakt men endast flyger i 10 meters höjd sen rullar. väljer man då objektivt fel om man tar den som inte har höjd?
Nepp, det är inte det jag säger. Men slår man sin j2-j4 fullt och den peakar på snorbusealtitud och 140 m så har man mycket att tjäna på att se över alternativen... Bara för att en klubba har okontrollerbar skruv så betyder inte det att du ska spela med järnklubbor som skickar döda puffar som Stefan Holm kan floppa över. Det finns alltså bättre alternativ för de allra flesta i vår kategori av jordfräsar. Passar säkert en del som sagt, men Dormy säljer fler j2-j3 än vad det finns spelare i landet som har tillräcklig svinghastiget att dra nytta av de.
Haha jag förstår vart du vill komma men håller inte med. Sen finns det givetvis något litet machotänk där också där man gärna väljer det utan tanke eller analys, det är helt enkelt coolt med långa järn.

Nu tror jag dock att vi illustrerat två olika perspektiv på saken och får helt enkelt acceptera olikheter i sybsätt! Vi lär ju inte konverera varandra? ;)
+1 :)

Har vi inget annat vi kan vara oense om då ? SKAFT!?!?! :twisted:
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Mikael316

SKAFT??? Skit i svinghastighet, gå på känsla och hur du tycker bollen flyger kontra hur du vill att den ska flyga!! ;)
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin

Vi spelar in nästa podd imorgon förmiddag. Vi tänkte köra Nordea Masters-special. Vad vill ni att vi tar upp?
Mikael316

JohanAdministratör skrev:Vi spelar in nästa podd imorgon förmiddag. Vi tänkte köra Nordea Masters-special. Vad vill ni att vi tar upp?
Jag vill att Max bettar!!! Han var så duktig innan Masters på Augusta!! ;)

Skickat från min SM-J320FN via Tapatalk
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
stevvee

JohanAdministratör skrev:Vi spelar in nästa podd imorgon förmiddag. Vi tänkte köra Nordea Masters-special. Vad vill ni att vi tar upp?

Vad hände egentligen med Arlanda banan!? Visst har Nordea masters spelats där?
Finns det någon mer bana än PGA, Barsebäck och Hof som kan tävla om mästerskapet?

Enannantanke

stevvee skrev: Har vi inget annat vi kan vara oense om då ? SKAFT!?!?! :twisted:
Jag är extremist när det gäller skaft. Golfklubbor MÅSTE, enligt mig, ha ett skaft. Om du sen vill ta en motsatt position så är du välkommen att starta debatten :D
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Sterling 5-PW
Wedgar: Wilson FG tour 50, 55, 60
Putter: Ping Anser 2
Hcp: 7,7 (8,2)
stevvee

Enannantanke skrev:
stevvee skrev: Har vi inget annat vi kan vara oense om då ? SKAFT!?!?! :twisted:
Jag är extremist när det gäller skaft. Golfklubbor MÅSTE, enligt mig, ha ett skaft. Om du sen vill ta en motsatt position så är du välkommen att starta debatten :D
HAHAHAHA :lol:

Användarens profilbild
Paradispetter

stevvee skrev:

Vad hände egentligen med Arlanda banan!? Visst har Nordea masters spelats där?
Finns det någon mer bana än PGA, Barsebäck och Hof som kan tävla om mästerskapet?
Vettig fråga, vart vill vi se mästerskapet i framtiden?

Personligen tror jag att Hills ligger extremt bra till.
Saltar alltid en bra story
stevvee

Hur har prispengarna varit mellan åren. Ökat eller minskat ? Har statusen alltid varit samma ?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Skriv svar